Citat:
Ursprungligen postat av nej-
Är student och arbetslös för tillfället.
Har varit på en del intervjuer och det jobbet jag är mest intresserad av får jag svar i augusti (De var intresserade av mig och sa att det skulle finnas jobb i mitten av augusti/början av september).
Men har även varit hos ett sälj och marknadsföringsbolag som vill anställa mig.
Uppgiften där är att knacka dörr och sälja sin produkt (Vilket inte alls är svårt då den verkligen får kunden att spara pengar och inte är onödig).
Nu är min fråga, är det värt för mig att ta detta jobb?
Gillar verkligen inte försäljare men behöver ändå ett jobb under tiden jag väntar på det andra.
Man får ~200kr för varje person som tar det man säljer och folket som jobbar där snittar på cirka 4-10st om dagen.
Nå, ska jag tacka ja och jobba cirka 1½ månad och sen sluta eller ska jag skita i det och satsa på annat under tiden?
Det är mödan värt. Jag städade ett halvår som 18 åring. Det var slitigt och jädrigt ensamt. Kände mej smått värdelös när jag sökte nästa arbete. Den som höll i intervjun konstaterade att jag varit lokalvårdare och sa: "Jag ser att du jobbat som städerska. Det är bra, då märks det att du vill jobba". Hm, det jag inte trodde var att något att ha i bagaget visade sig vara positivt!
Alla, precis alla jobb ger dej erfarenheter, som du på ett eller annat vis kommer att han nytta av i framtiden. Jag lever i den övertygelsen att det är lättare att få jobb om han har jobb. Dessutom skaffar du dej referenser.
Bra då att det är en produkt du tror på och känner för. Jag skulle aldrig, där går min gräns, kunna sälja något jag själv inte tycker är bra. Skulle kännas som jag lurade människor och det är det simplaste jag vet.