2012-03-06, 12:02
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statham
EAA(förspjälkat protein) var ju uppe på samtal tidagare, hur var det egentligen med det? som jag har förstått det är det ganska dålig upptagningsförmåga på det, alltså ett ganska stort "svinn". Klart, det ger ju alltid nått, men mycket av det tar man aldrig upp? Fick som aldrig någon klarhet i det, tror t om att det var i den här tråden. Även om det är off topic, någon som har konkret fakta på detta?

mvh

Edit: Ja, alla som säljer EAA säger att det är jättebra, men dom vill ju få skiten såld :P
Vad är du ute efter? Jag tar inte EAA under fastan för att jag tror att kroppen behöver protein/aminosyror. Jag tar det för att det dämpar min hunger, det är gott och jag har det med mig så jag slipper köpa kaffe på skolan.

Har man ätit rejält med protein före fastan så är det ingen fara, vilket man såklart gör. Jag avslutar normalt fastan med kvarg och något fiberrikt, typ broccoli. Det är förmodligen bara opti-onani, men MB rekommenderar det han med och det är ett lämpligt kvällsmål.

/Glomgold
Citera
2012-03-06, 14:48
Medlem
MrMarket89s avatar
Har lite funderingar innan jag sätter igång med GHRP-6.
Tänkte blanda 5mg med 2ml vatten och då sätta 0,06ml 2 gånger om dagen, vilket borde motsvara 150mcg. Men eftersom pulveret också måste göra lite volym så blir det totalt mer än 2ml ghrp i vialen? Eller tänker jag fel?

Mvh,
MrMarket
Citera
2012-03-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMarket89
Har lite funderingar innan jag sätter igång med GHRP-6.
Tänkte blanda 5mg med 2ml vatten och då sätta 0,06ml 2 gånger om dagen, vilket borde motsvara 150mcg. Men eftersom pulveret också måste göra lite volym så blir det totalt mer än 2ml ghrp i vialen? Eller tänker jag fel?

Mvh,
MrMarket

Ja 0,06=150, tror att volymen på pulvret är såpass litet att det kan förbises.
Citera
2012-03-06, 16:06
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Vad är du ute efter? Jag tar inte EAA under fastan för att jag tror att kroppen behöver protein/aminosyror. Jag tar det för att det dämpar min hunger, det är gott och jag har det med mig så jag slipper köpa kaffe på skolan.

Har man ätit rejält med protein före fastan så är det ingen fara, vilket man såklart gör. Jag avslutar normalt fastan med kvarg och något fiberrikt, typ broccoli. Det är förmodligen bara opti-onani, men MB rekommenderar det han med och det är ett lämpligt kvällsmål.

/Glomgold

Näe, det var inget påhopp :P jag var bara nyfiken varför du åt det under fastan. Du verkar ha väldigt bra koll på din kost så det var inte tänkt som en diss Det är som sagt smidigare o ha med sig EAA än älgfärs i en påse. På vilodagar, kör du underskott eller "plus minus noll"?

mvh
Citera
2012-03-06, 16:15
Medlem
Foyles avatar
Citat:
EAA(förspjälkat protein) var ju uppe på samtal tidagare, hur var det egentligen med det? som jag har förstått det är det ganska dålig upptagningsförmåga på det, alltså ett ganska stort "svinn". Klart, det ger ju alltid nått, men mycket av det tar man aldrig upp? Fick som aldrig någon klarhet i det, tror t om att det var i den här tråden. Även om det är off topic, någon som har konkret fakta på detta?

mvh

Edit: Ja, alla som säljer EAA säger att det är jättebra, men dom vill ju få skiten såld :P

Enligt uppgift är det inte en allmänt dålig upptagningsförmåga, utan snarare att vissa aminosyror hämmar upptaget av andra mer viktiga (ex Leucine).
Om man tror på den tesen är det bara att köra lite extra Leucine 5-10 min innan EAA, BCAA
eller prottedrinken.

Mvh
Citera
2012-03-06, 20:57
Medlem
MrMarket89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-ai
Ja 0,06=150, tror att volymen på pulvret är såpass litet att det kan förbises.
Tack för ditt korta men bra svar
Citera
2012-03-07, 11:10
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Näe, det var inget påhopp :P jag var bara nyfiken varför du åt det under fastan. Du verkar ha väldigt bra koll på din kost så det var inte tänkt som en diss Det är som sagt smidigare o ha med sig EAA än älgfärs i en påse. På vilodagar, kör du underskott eller "plus minus noll"?

mvh
Jag tog det inte som ett påhopp, jag undrade mest hur du menade med resonemanget. Men då är jag med. Ja, det är ett jidder att ha med sig mat, och nu vid diet har jag med mig det också så jag vet vad jag äter. Idag blir det blomkålssallad med lightmozzarella och kyckling samt en kvargröra med keso, whey och jordgubbar i.

Åhh vad gott med älgfärs...

Citat:
Ursprungligen postat av Foyle
Enligt uppgift är det inte en allmänt dålig upptagningsförmåga, utan snarare att vissa aminosyror hämmar upptaget av andra mer viktiga (ex Leucine).
Om man tror på den tesen är det bara att köra lite extra Leucine 5-10 min innan EAA, BCAA
eller prottedrinken.

Mvh
Intressant, har du någon länk?

/Glomgold
Citera
2012-03-07, 17:51
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foyle
eller prottedrinken.

Mvh

Har hört detta också, från Dat himself. Har dock aldrig läst någon forskning på det.
Citera
2012-03-10, 12:35
Medlem
Nu är jag nybörjare så dumförklara mig inte och ni behöver inte dryga för jag har läst tråden men är fortfarande osäker.

Jag är 25 men har börjat få rynkor och skit som gör att jag ser 10år äldre ut. Fått höra det flera ggr av folk. Det är inte nice så tänkte fråga här om en kur med peptider skulle kunna hjälpa mig?
Och isf vilka?

Mvh Smyglunka
Citera
2012-03-10, 22:47
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smyglunka
Nu är jag nybörjare så dumförklara mig inte och ni behöver inte dryga för jag har läst tråden men är fortfarande osäker.

Jag är 25 men har börjat få rynkor och skit som gör att jag ser 10år äldre ut. Fått höra det flera ggr av folk. Det är inte nice så tänkte fråga här om en kur med peptider skulle kunna hjälpa mig?
Och isf vilka?

Mvh Smyglunka

Har aldrig läst något om att peptider skulle avhjälpa rynkor.
Citera
2012-03-12, 10:25
Medlem
Pounds avatar
Jag ska köra ghrp2 och mod grf1-29 med start snarast.

Har läst att man inte ska blanda två peptider i samma spruta,, finns det belägg för det.

Sticker man 3 ggr med 2 sprutor blir det ju 42 stick i veckan, rätt hysteriskt. Plus propp eod, jag kommer bli en nåldyna
Citera
2012-03-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Jag ska köra ghrp2 och mod grf1-29 med start snarast.

Har läst att man inte ska blanda två peptider i samma spruta,, finns det belägg för det.

Sticker man 3 ggr med 2 sprutor blir det ju 42 stick i veckan, rätt hysteriskt. Plus propp eod, jag kommer bli en nåldyna

Om du blandar och sticker direkt så är det ingen fara, men man ska väl inte ha dom blandade i kylskåpet.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in