2026-09-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korbakor
Det är fortfarande lite oklart vad du menar. Är det en injektionspenna du har, eller vad menar du med att sprutan är inställbar 1–10? Du skriver att doserna är 0,1–1 mg. Är det totalt 10mg?

Vet du hur mycket retatrutid den har rekonstituerats med och hur mycket vätska som har tillsatts? Det behöver man veta för att kunna räkna ut hur mycket varje dos blir. Annars vet du ju inte hur mycket du faktiskt får i dig.
Ok. Uppdatering. Jag kunde haft mer rätt från början. Sprutan (pennan om ni vill) är graderad från 0-60. Texten på etiketten säger mig inte så mycket. Därav min fråga i tråden. Se bild
https://postimg.cc/jDJ1z9R1
Citera
2026-09-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Som jag skrev så är sprutan inställbar. Den innehåller därmed ett stort antal doser. Det är oklart vad du menar med ”blandats”. Doserna är 0,1 till 1 mg.
Det Svarar inte på frågan, hur många MG innehåller pennan eller sprutan totalt i aktiv ämne ?
Utan den informationen kan ingen Hjälpa dig tyvärr
Mvh

Edit ser bilden över nu,
Vet faktiskt inte hur man doserar dessa, blandas hela direkt eller blandas det per dos på något sätt ?
Totalt är allafall 10 mgx 3ml = 30 mg på 3 ml vatten
Sen avgör dosen ( säg att du tar 4 mg per vecka / 30 mg = 7.5 veckor
3 ml / 7.5 veckor = 0.4 ml per vecka = 4 mg aktivt ämne

Går den bara att ställa in på 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10 för det förändrar allt dock
Då får du helt enkelt köra 3 mg per vecka då räcker det 10 veckor ( rätt lagom dos ) kan vara jobbigt de första veckorna att starta på 3 mg... Värt att tänka på

"Doserna är 0,1 till 1 mg." Tror du menar ML nu och inte MG ?
Senast redigerad av burkeen 2026-09-29 kl. 13:10.
Citera
2026-09-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sundancekid70
Någon som köpt någon äkta prisvärd reta med COA någonstans? Kina
Du är för ny för att skriva om till
Citera
2026-09-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Vet faktiskt inte hur man doserar dessa, blandas hela direkt eller blandas det per dos på något sätt ?
Totalt är allafall 10 mgx 3ml = 30 mg på 3 ml vatten
Sen avgör dosen ( säg att du tar 4 mg per vecka / 30 mg = 7.5 veckor
3 ml / 7.5 veckor = 0.4 ml per vecka = 4 mg aktivt ämne

Går den bara att ställa in på 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10 för det förändrar allt dock
Då får du helt enkelt köra 3 mg per vecka då räcker det 10 veckor ( rätt lagom dos ) kan vara jobbigt de första veckorna att starta på 3 mg... Värt att tänka på

"Doserna är 0,1 till 1 mg." Tror du menar ML nu och inte MG ?
Du har helt rätt. Menar ML. Färdigblandat i pennan.

Och den går som sagt från 0 till 60.
Citera
2026-09-29, 17:12
Medlem
Citat:
Du har helt rätt. Menar ML. Färdigblandat i pennan.

Och den går som sagt från 0 till 60.
Okej så du kan snurra pennan från 0-60 ( dvs 60 doser per penna ) om jag förstår det rätt nu ?
Då är varje steg "1" = 0.5 mg
Då rekomenderas att börja med 1 mg / veckan dom första 2 veckorna sen höja stegvis
Jag har själv aldrig kört mer än 4 mg veckan tycker det räcker att hålla sötsug borta / blir bättre snabbare och håller sig mättare längre tid

Personligen kör jag 2 mg / 2 gånger i veckan. Personligen tycker jag det känns bättre än 4 mg direkt dos i veckan
Senast redigerad av burkeen 2026-09-29 kl. 17:15.
Citera
2026-09-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Okej så du kan snurra pennan från 0-60 ( dvs 60 doser per penna ) om jag förstår det rätt nu ?
Så varje "1" är 0.5 mg

Då rekomenderas att börja med 1 mg / veckan dom första 2 veckorna sen höja stegvis
Jag har själv aldrig kört mer än 4 mg veckan tycker det räcker att hålla sötsug borta / blir bättre snabbare och håller sig mättare längre tid

Personligen kör jag 2 mg / 2 gånger i veckan. Personligen tycker jag det känns bättre än 4 mg direkt dos i veckan
Det markerade är det som är helt oklart. Jag har tagit några injektioner med pennan på 6. Den som gav mig pennan tar det själv. Men jag vet inte riktigt vad det innebär rent dosmässigt. Och eftersom Reta är i fas 3-stadiet finns det ingen vidare info på nätet 🤷‍♂️
Citera
2026-09-29, 17:32
Medlem
Citat:
Det markerade är det som är helt oklart. Jag har tagit några injektioner med pennan på 6. Den som gav mig pennan tar det själv. Men jag vet inte riktigt vad det innebär rent dosmässigt. Och eftersom Reta är i fas 3-stadiet finns det ingen vidare info på nätet 🤷‍♂️
Om du tagit "6" så har du tagit 3 mg.
Men är själv väldigt dålig på hur dessa pennor fungerar
Men baserat på informationen du gav så ska det stämma .
Du kan använda "60" steg och hela pennan är 30 mg totalt , då är varje steg 0.5 mg
Startdos för "gymbros" brukar vara 1-2 mg och många stannar på 4-5
Studier säger allt från 0.5-5 mg startdos beroende på vilken studie man läser
0.5 studier är mer riktat för diabetiker ( de håller 0.5 hela tiden verkar det som )
De som ökar i styrka för fettförlust minns inte riktigt hur högt dom gått i studier
Citera
2026-10-02, 08:52
Medlem
cookieboys avatar
Precis som ”burkeen ” nämnde, har du satt pennan på 6 så har du 3mg.

Kan inte hålla med ”voidoid” om att det inte finns info om Reta. Just efter som den har tagit sig till fas 3 och nästan längre, så finns det otroligt mycket information. Den ena bättre eller sämre än den andra, men informationen finns absolut. Du måste bara veta hur du söker och vilka källor som anges.
Citera
2026-10-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookieboy
Precis som ”burkeen ” nämnde, har du satt pennan på 6 så har du 3mg.

Kan inte hålla med ”voidoid” om att det inte finns info om Reta. Just efter som den har tagit sig till fas 3 och nästan längre, så finns det otroligt mycket information. Den ena bättre eller sämre än den andra, men informationen finns absolut. Du måste bara veta hur du söker och vilka källor som anges.
Reta finns det info om men hur pennan doserar har jag inte hittat ett skvatt om. Så jag får utgå från att du och burkeen har rätt. Sköt 10 igår så förhoppningsvis fäster preparatet lite bättre nu.
Citera
2026-10-02, 19:19
Medlem
Citat:
Reta finns det info om men hur pennan doserar har jag inte hittat ett skvatt om. Så jag får utgå från att du och burkeen har rätt. Sköt 10 igår så förhoppningsvis fäster preparatet lite bättre nu.

De som svarat på dina frågor har bara killgissat och vet inte hur det fungerar.

Pennan innehåller 30mg reta och totalt 3ml vätska.

Siffrorna på pennan är "units", 1 unit = 0,01ml, precis som på en vanlig insulinspruta. Du kan bara vrida 60 units per gång, det är så att det inte ska bli för stor volym per dos. Men totalt är det 300 units i pennan, dvs 3ml.

1mg = 10 units = 0,1 ml

Så om du vrider den till 10 så blir det 1mg.
Citera
Igår, 08:42
Medlem
cookieboys avatar
Efterklok som man är För att räkna ut hur många mg en viss siffra motsvarar behöver man veta hur pennan är kalibrerad (hur många “enheter” eller klick som motsvarar 1 mg). Det framgår inte av informationen du gav. Retatrutide är inte insulin och ska inte doseras som insulin. De flesta sådana dospennor (liknande insulinpennor) levererar 0,01 ml per “enhet”/steg.
Formeln borde vara mg = antal enheter × 0,1 eller antal enheter = önskad dos i mg × 10
Exempel:
Vill du ta 2,5 mg → ställ in pennan på 25 enheter.
Vill du ta 4 mg → ställ in pennan på 40 enheter.

Men jag är ingen läkare eller matematiker och rekommenderar inte ovanstående experiment, när man inte vet varifrån det kommer och att det verkligen är Retatrutide.
Citera
Igår, 08:43
Medlem
cookieboys avatar
Over and out för resten av hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in