Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-01, 20:51
Medlem
Hejsan

Vad jag har förstått så kommer MobileMe att ersättas av iCloud och bli gratis. Men hur blir det? kan man ha @me addres eller kommer det nåt annat? Jag undrar hur gör men en "me adress isf? Jag skulle vilja ha en sådan
Citera
2011-07-01, 21:10
Medlem
Tihihis avatar
me-adresserna kommer att finnas kvar

Men du får vänta tills dom släpper iCloud-tjänsten, nu går det inte att skapa några nya på MobileMe.
Citera
2011-07-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
me-adresserna kommer att finnas kvar

Men du får vänta tills dom släpper iCloud-tjänsten, nu går det inte att skapa några nya på MobileMe.

Dem kommer inte att få göra nya @addresser? Det är så att jag skulle vilja ha en addres men tror att den är säkert upptagen. Är det inte nån som har betan till iCloud som kan göra en adresser?
Citera
2011-07-02, 09:28
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
Dem kommer inte att få göra nya @addresser? Det är så att jag skulle vilja ha en addres men tror att den är säkert upptagen. Är det inte nån som har betan till iCloud som kan göra en adresser?

Vad menar du, förklara bättre. Är adressen redan upptagen så kan du inte ta den, alla gamla me-adresser flyttas över till iCloud.

Jag har tillgång till iCloud beta och där går det att skapa nya me-adresser redan nu

Men för alla som fortfarande använder MobileMe så är möjligheten att skapa nya adresser, lägga till alias och ta bort alias avstängt. Dom får vänta tills att iCloud öppnar.

Du får vänta och se vad som händer.
Citera
2011-07-02, 15:03
Medlem
Sproxxs avatar
MobileMe kommer läggas ner, men @me.com adresserna kommer att finnas kvar.
Det kommer gå att göra nya @me-adresser i höst när iCloud släpps "på riktigt", fast de är nu kopplade till iCloud istället för MobileMe.
Citera
2011-07-02, 15:23
Medlem
Citat:
Vad menar du, förklara bättre. Är adressen redan upptagen så kan du inte ta den, alla gamla me-adresser flyttas över till iCloud.

Jag har tillgång till iCloud beta och där går det att skapa nya me-adresser redan nu

Men för alla som fortfarande använder MobileMe så är möjligheten att skapa nya adresser, lägga till alias och ta bort alias avstängt. Dom får vänta tills att iCloud öppnar.

Du får vänta och se vad som händer.

Förlåt om jag var otydlig. Det jag undrar om du eller nån annan kan kolla åt mig om em viss adress är upptagen och om den skulle vara ledig att ni kan fixa den åt mig? Förstår du nu?
Citera
2011-07-04, 16:49
Medlem
Sllones avatar
En sak jag fortfarande inte har fattat är att iCloud ska komma med 5GB minne eller hur? (eller var det 6?)
Helt barockt. De räcker typ till en film och 10 låtar.
MobileMe erbjuder 20GB som jag har just nu + iDisk och allt annat gott.
När iCloud väl träder in i kraft kommer de 20GB försvinna för alla MobileMe användarna?
Citera
2011-07-04, 17:05
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
En sak jag fortfarande inte har fattat är att iCloud ska komma med 5GB minne eller hur? (eller var det 6?)
Helt barockt. De räcker typ till en film och 10 låtar.
MobileMe erbjuder 20GB som jag har just nu + iDisk och allt annat gott.
När iCloud väl träder in i kraft kommer de 20GB försvinna för alla MobileMe användarna?

Dom 5GB man får gratis används för mail, kalender, adressbok och t.ex backup av din iOS enhet. Det är ingen generell fillagring som iDisk, så utrymmet bör räcka ett tag.

Du kan inte lagra filmer och musik där. Vill du ha en plats på nätet att lägga filmer och musik så kan du använda Dropbox istället.
Citera
2011-07-04, 17:28
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Dom 5GB man får gratis används för mail, kalender, adressbok och t.ex backup av din iOS enhet. Det är ingen generell fillagring som iDisk, så utrymmet bör räcka ett tag.

Du kan inte lagra filmer och musik där. Vill du ha en plats på nätet att lägga filmer och musik så kan du använda Dropbox istället.

Inte direkt svar på min fråga men..
Jag använder Dropbox mellan min mac och android lur men förutom de så suger den.
iDisk är avsevärt överlägsen.
Citera
2011-07-04, 17:48
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
iDisk är avsevärt överlägsen.

iDisk är rena skiten och det har Apple erkänt, och lägger nu ner den tjänsten.
Citera
2011-07-10, 12:06
Medlem
Fernets avatar

http://www.apple.com/mobileme/transition.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in