Detta måste vara det värsta överförmynderi jag läst om på länge. Denna artikel i DN är helt bizarr.
Märk speciellt hur artikelförfattaren ställer frågor och vinklar artikeln.
"Byråkrati hindrar livräddande lag" - DN.se
Här säger man att det är synd om folk som åker båt för att staten ännu inte börjat tvinga folk att använda flytvästar
Här kommer det värsta från artikelförfattaren.
Hela artikeln
http://www.dn.se/nyheter/sverige/byrakrati-hindrar-livraddande-lag
Helt sjukt hur man försöker inskränka individens friheter här.
Är inte det här det värsta överförmynderi man läst om på länge?
Märk speciellt hur artikelförfattaren ställer frågor och vinklar artikeln.
"Byråkrati hindrar livräddande lag" - DN.se
Citat:
I år skulle Transportstyrelsen ha kommit med en föreskrift om att flytvästar ska finnas i alla båtar. Men beslutet dröjer – till synes på grund av byråkrati. ”Under tiden dör folk som flugor”, säger Mats Rosander från Transportstyrelsen.
Här säger man att det är synd om folk som åker båt för att staten ännu inte börjat tvinga folk att använda flytvästar
Citat:
Mats Rosander, som har varit högst delaktig i arbetet med den nya föreskriften, tycker att det är jobbigt att ingenting händer. Han konstaterar att det redan skett alldeles för många – ”djupt onödiga” – drunkningsfall i år.
– Det är inte så att alla fall inte hade inträffat om vi hade haft en ny flytvästföreskrift. Men om man har flytväst på sig så har man bättre förutsättningar att rädda sig själv om man hamnar i vattnet.
– Att då hålla på och diskutera frågan fram och tillbaka – jag drabbas lite lätt av svårmod när ingenting händer. Men det är politik i det här.
– Det är inte så att alla fall inte hade inträffat om vi hade haft en ny flytvästföreskrift. Men om man har flytväst på sig så har man bättre förutsättningar att rädda sig själv om man hamnar i vattnet.
– Att då hålla på och diskutera frågan fram och tillbaka – jag drabbas lite lätt av svårmod när ingenting händer. Men det är politik i det här.
Här kommer det värsta från artikelförfattaren.
Citat:
I väntan på att ni kommer fram till något så dör människor.
– Det kommer alltid att dö folk. Men vi måste förstå varför. Vad som orsakar dödsfallen och vad som skulle ha kunnat göra att de kunde överlevt – vad som ger bäst effekt.
– Men flytväst är bra. Det är bättre än att inte ha någon på. Det tror jag inte att vi behöver diskutera så länge.
Jenny Stiernstedt
jenny.stiernstedt@dn.se
– Det kommer alltid att dö folk. Men vi måste förstå varför. Vad som orsakar dödsfallen och vad som skulle ha kunnat göra att de kunde överlevt – vad som ger bäst effekt.
– Men flytväst är bra. Det är bättre än att inte ha någon på. Det tror jag inte att vi behöver diskutera så länge.
Jenny Stiernstedt
jenny.stiernstedt@dn.se
Hela artikeln
http://www.dn.se/nyheter/sverige/byrakrati-hindrar-livraddande-lag
Helt sjukt hur man försöker inskränka individens friheter här.
Är inte det här det värsta överförmynderi man läst om på länge?