[quote=drfreudstein]Jo, jag var väl inte jätteimponerad men jag läste klart den i alla fall. Tycker inte att författaren fångar ångesten och isoleringen tillräckligt väl.
Sen är jag mycket trött på twist-slut också. Speciellt sådana man ser många mil bort.
Det jag blev lite besviken på är att det kändes som att han varken hade tid, ork eler vilja till att ge boken ett värdigt slut..
Men i sig gav boken mig en del gåshud och obehagliga tankar..
Hörde av en slump att en film skulle göras av boken, men sedan dessw har det varit tyst och stått stilla. :S
Jag har läst den, tyckte den var riktigt dålig, den kändes inte alls genomarbetad. En sån bok man lämnar in till Myrorna dagen efter att man har läst ut den.
Jag vet inte om jag var trött när jag läste slutet, men twisten uppfatta jag knappt förrän någon annan påtalat den
..
Varning för twist-spoiler
Systern var där o spöka för david och lockade fram demonerna? Hon var tjänsteledig från sitt jobb, och hon hade ett visst hat mot sin bror som alltid var i centrum för föräldrarna...tyvärr har jag inte boken att kolla i igen, men var det så twisten var tänkt?
På slutet tog systern tillbaka någon tjänsledighet eller vad det var. Betyder det att hon spökade för David? Hur som helst heter min katt också Trassel.
Jag vet inte heller, men tydligen tog systern tillbaka en tjänstledighet...sen var det något om att Davids bilnycklar hittades i ett rum som han inte gick in i. En del tolkar det som om syrran jävlades med David, men jag vet inte om det var tänkt att man ska tolka det så.