2011-07-08, 11:00
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feminist-fluktaren

Sedan så ser jag det som riskabelt att våldta någon i munnen pga risken att få dasen avsliten. Kan ej heller begripa varför en kändis skulle utsätta sig för risken att åka fast och få livet förstört. Om det är en ung tjej så känns det, utan bevis, som att det var av mer frivillig natur om man beaktar karlns kändiskap och vad han hade att förlora. Om det är ett spädbarn ca 2 år gammalt så har de svårare att förstöra hans karriär då de inte förstår. Det är många som vill se Enhörning fälld för han ser ful ut och är flintis samt fet m.m. Jag vill ge alla en chans. Men det vill inte vissa andra.

Det där har jag också funderat över - det riskabla i att tilltvinga sig oralsex. Hämnden känns ju rätt uppenbar så här i teorin i a f.

Men uppenbarligen sker sådana övergrepp ändå. Jag antar att offret som regel inte vågar bita ifrån. (Men det har säkert hänt...).

Det går inte att utesluta exempelvis oralsex genom sådan "logik" - att det verkar dumt. Att våldta folk eller ha sex med minderåriga är dumt. Även om du är en ren egoist utan empati och moral så är det ett idiotiskt risktagande med tanke på straffet och skammen. Och som du påpekar står ännu mer på spel för en "kändis" som Enhörning.

Jag menar inte att jag tror Enhörning gjort just det. Vill bara peka på det meningslösa i att försöka resonera sig fram till vad som kan ha hänt utifrån antaganden om att den misstänkte agerat rationellt och riskmedvetet.
Citera
2011-07-08, 15:59
Medlem
Feminist-fluktarens avatar
Hej Tiger kid!

Tack för dina inlägg, de var bra! Jag upplever inte att jag försökte starta hat eller hets gentemot åklagaren. Jag försökte få fram mer om dennes bakgrund med information som är helt öppen. Jobbigt att få stämningsansökan upplagd på nätet innan man är dömd. Överlag tycker jag att Sverige är ett obehagligt land att vara i när det gäller sexbrottsmål (finns säkert värre dock). Jag har på känn att denne åklagare, Bopp, har en intressant bakgrund när det gäller män.

Jag sympatiserar inte med sexbrottslingar. Jag sympatiserar med alla som inte är dömda och som har en mikroskopisk chans att vara oskyldiga. Jag tror att det finns många feminister i Sverige som gör allt för att få folk lagförda för alla slags sexualmål. Det finns något som driver dessa kvinnor. Sverige är ett jobbigt feministparadis men många svenska män är så mjuka att det bara låter det fortsätta mer och mer . Har Enhörning gjord något mot ett litet barn som inte var med på det så ska han straffas. Själv anser jag att sex det bör man bara ha inom ett äktenskap och efter att ha sett hur illa det har gått för så många män som haft samlag med villiga tonåringar som sedan ändrat sig så blir man ledsen. Själv har jag ingen sex alls på svensk mark (!) för det är för farligt samt rättsosäkert. Finland, Tyskland etc. ,okej, men inte i världens feministmetropol - Sverige.

Jag upplever att skadestånden som Alexandra Bopp krävde var jättehöga men såkklart inte i mångmiljonklassen... Slantarna bör bl.a. gå till en nationell fond för att bygga upp en ny sexualbrottsbalk.

Du har rätt att jag bör beakta mina egna grejer , jag har problem med hur det är i Sverige och det blir bara värre och värre.

Nu väntar vi på mer RIKTIGT skvaller och fakta i målet...
Citera
2011-07-08, 16:17
Medlem
Och vem avgör om"riktigt skvaller" är fakta?????
Citera
2011-07-08, 19:27
Medlem
Folk tröttnar på en massa resonemang efter ett tag. Man vill ha skvaller (riktigt skvaller). Fakta är fakta. Är rädd att Flashback blivit main stream men jag litar på att de som driver sidan har kvar de rätta värderingarna.
Citera
2011-07-10, 21:39
Bannlyst
Kan någon förklara hur tråden om våldtäktsmisstanken har hamnat under kändisskvaller?
Citera
2011-07-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wibom
Kan någon förklara hur tråden om våldtäktsmisstanken har hamnat under kändisskvaller?

För att våldtäktstråden är sammanslagen med en tidigare skvallertråd om Pontus Enhörning?
Citera
2011-07-10, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wheelsta
För att våldtäktstråden är sammanslagen med en tidigare skvallertråd om Pontus Enhörning?

Jo visst, men varför? Brott går ju visserligen att skvallra om men nu finns det ju en särskild tråd för brott.
Citera
2011-07-10, 23:52
Medlem
Hittade detta online:
:"Svenska radiopersonligheter i jacuzzi med [thailändska] småpojkar
Publicerad: 2011-05-28 11:57:06" Har Enhörning tallat på en thaipojke? Vilka är de andra i jacuzzin?

Kan "våldtäkten" ha med "händer/fingrar" att göra? Det är något konstigt med denna stämningsansökan. Det är inte en våldtäkt men åklagaren vill gärna få det till det .
Citera
2011-07-11, 00:48
Medlem
concorders avatar
precis vad jag tror. han har låtit ett finger eller 2 slippa in
Citera
2011-07-11, 16:36
Medlem
kroems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feminist-fluktaren
Hittade detta online:
:"Svenska radiopersonligheter i jacuzzi med [thailändska] småpojkar
Publicerad: 2011-05-28 11:57:06" Har Enhörning tallat på en thaipojke? Vilka är de andra i jacuzzin?

Kan "våldtäkten" ha med "händer/fingrar" att göra? Det är något konstigt med denna stämningsansökan. Det är inte en våldtäkt men åklagaren vill gärna få det till det .
Den där sidan verkade seriös...

Det kallas våldtäkt oavsett om det är fingrar/händer, med minderårig (?).
Citera
2011-07-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
Den där sidan verkade seriös...

Det kallas våldtäkt oavsett om det är fingrar/händer, med minderårig (?).
Blah blah Blah..Nu är vi inne på uggla filosofi....
Jag var inte otrogen,,den var aldrig inne....
Citera
2011-07-11, 20:37
Medlem
You-got-claweds avatar
Växte upp med Pontus dotter, så det blev ju att man stötte in i honom en hel del. Han var bla med på diverse sommarläger med fritids etc. Alltid tyckt att han varit en trevlig och jävligt rolig kille. Inte alls någon som skulle talla på småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in