Citat:
Sedan så ser jag det som riskabelt att våldta någon i munnen pga risken att få dasen avsliten. Kan ej heller begripa varför en kändis skulle utsätta sig för risken att åka fast och få livet förstört. Om det är en ung tjej så känns det, utan bevis, som att det var av mer frivillig natur om man beaktar karlns kändiskap och vad han hade att förlora. Om det är ett spädbarn ca 2 år gammalt så har de svårare att förstöra hans karriär då de inte förstår. Det är många som vill se Enhörning fälld för han ser ful ut och är flintis samt fet m.m. Jag vill ge alla en chans. Men det vill inte vissa andra.
Ursprungligen postat av Feminist-fluktaren
Sedan så ser jag det som riskabelt att våldta någon i munnen pga risken att få dasen avsliten. Kan ej heller begripa varför en kändis skulle utsätta sig för risken att åka fast och få livet förstört. Om det är en ung tjej så känns det, utan bevis, som att det var av mer frivillig natur om man beaktar karlns kändiskap och vad han hade att förlora. Om det är ett spädbarn ca 2 år gammalt så har de svårare att förstöra hans karriär då de inte förstår. Det är många som vill se Enhörning fälld för han ser ful ut och är flintis samt fet m.m. Jag vill ge alla en chans. Men det vill inte vissa andra.
Det där har jag också funderat över - det riskabla i att tilltvinga sig oralsex. Hämnden känns ju rätt uppenbar så här i teorin i a f.
Men uppenbarligen sker sådana övergrepp ändå. Jag antar att offret som regel inte vågar bita ifrån. (Men det har säkert hänt...).
Det går inte att utesluta exempelvis oralsex genom sådan "logik" - att det verkar dumt. Att våldta folk eller ha sex med minderåriga är dumt. Även om du är en ren egoist utan empati och moral så är det ett idiotiskt risktagande med tanke på straffet och skammen. Och som du påpekar står ännu mer på spel för en "kändis" som Enhörning.
Jag menar inte att jag tror Enhörning gjort just det. Vill bara peka på det meningslösa i att försöka resonera sig fram till vad som kan ha hänt utifrån antaganden om att den misstänkte agerat rationellt och riskmedvetet.
. Har Enhörning gjord något mot ett litet barn som inte var med på det så ska han straffas. Själv anser jag att sex det bör man bara ha inom ett äktenskap och efter att ha sett hur illa det har gått för så många män som haft samlag med villiga tonåringar som sedan ändrat sig så blir man ledsen. Själv har jag ingen sex alls på svensk mark (!) för det är för farligt samt rättsosäkert. Finland, Tyskland etc. ,okej, men inte i världens feministmetropol - Sverige.
.