Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-01, 01:14
Bannlyst
Tja polaren har haft ett problem en längre period, hans utrymme försvinner hela tiden fast han tar bort serier film och annat crap?

snubben har kanske 10gb ledigt, tar bort 10 filmer har 30 gb ledigt, inom en kort tid har han 14gb ledigt UTAN att ha skaffat något NYTT i sin dator, inte laddat ner eller installerat något över huvudtaget?

vad fan beror detta på? :S sedan säger han att hans dator laddar något ständigt, den där rull grejen bredvid musen snurrar 24/7?

han kan inte återställa eftersom han körde diskrensning nyss så filerna försvann där..?

lösning please?
Citera
2011-07-01, 01:52
Bannlyst
Svärfar hade samma problem. På hans dator var det avast som fyllde nån mapp med filer hela tiden så disken blev full. Avinstallerade skiten så blev det bra. Jag kollade storleken på mapp efter mapp under c: tills jag hittade rätt.
Citera
2011-07-01, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bohmmen
Svärfar hade samma problem. På hans dator var det avast som fyllde nån mapp med filer hela tiden så disken blev full. Avinstallerade skiten så blev det bra. Jag kollade storleken på mapp efter mapp under c: tills jag hittade rätt.
han har Nod32 som jag så.
Citera
2011-07-01, 04:04
Medlem
HaxzoRs avatar
Om han inte har lust att sitta och gå igenom alla program han har för hitta problemet. (för det lär vara där skon klämmer). Be han att omformatera den bara, lär lösa alla eventuella problem.

Viktiga filer som vill sparas. För antingen över till extern hårddisk/USB, eller skapa en partition.
Citera
2011-07-01, 05:55
Medlem
Finns flera saker som kan fylla disken. Den mest berömda är systemåterställning som både kan stängas av eller rensas.

Enklaste lösningen är att installera om Windows och sen vara mer uppmärksam med vad man lägger in. Speciellt när program, codec, drivrutiner mm frågar om man vill ha extra skräp program man inte alls är intresserad av.

Program som ccleaner kanske kan skjuta upp det men för eller senare bör man installera om. ccleaner består av flera delar med separata resnings (städnings) knappar så glöm inte att kolla runt i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in