2011-07-03, 19:19
Medlem
FantasyGirl91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
folk som är deppiga är oftast bara dom som är friska egentligen, och det är dom glada som är sjuka, för att de inte har vaknat upp från deras dröm och insett vart världen är på väg om vi inte gör något åt det snart.

istället för att vara glad och försöka leva sitt liv som om ingenting hade hänt, varför inte försöka göra något åt alla dom svältande 1 miljard människor världen som dör varje år? pengar har aldrig kunnat hjälpa dom, så det enda sättet de kan sluta svälta är om vi slutar använda pengar och börjar dela med oss av vår mat och allt vi har. det finns gott om mat och lycka för alla, det är bara pengarna som är i vägen.

http://www.youtube.com/watch?v=MBRXuKVEBaY

Ja tänk på alla som svälter dom är det verkligen synd om. Man ska dela med sig med mat och lycka.
Citera
2011-07-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Jag hatar alla deppiga människor. Känner så många med underbar personlighet som deppar. Jag orkar inte vara kompis med folk som tar enerigi.

Kanske OT, men det är inte bara deppiga människor som stjäl energi. Det kan normalt lynnade personer också göra.
Citera
2011-07-05, 00:32
Medlem
Känner igen fenomenet. Många av mina tjejkompisar verkar älska att ha problem och stå i fokus på fester för att de är "deppiga".

Mina vänner skyller ofta sin "deppighet" på relationsproblem men jag tror att det bottnar i mer än det.
Att får uppmärksamhet och bli omhändertagen på det sättet som man blir när man är ledsen är i allra högsta grad skönt.
Många av mina kompisar verkar omedvetet eller medvetet hänga kvar i och förstärka sina negativa känslor för att de vill ha kvar den uppmärksamhet och vänlighet de får.
Precis som små barn som gråter högre när någon kommer in i rummet.

Om man tvärtom inte söker/fått samma "positiva" upplevelse av att vara ledsen är man kanske efter ett tag mer motiverad att tag sig ur sin "deppighet" och löser det snabbare själv.
Citera
2011-07-06, 21:20
Medlem
polvos avatar
Sjukt tungt att vara på äventyrsbad och inte ha skoj...

Hur som. Jag kan förstå grejen. Fast bara om man upplever att de som lipar och mår dåligt verkar gått in för det som någon slags hobby, eller det slår över så de gräver en martyrgrop åt sig själva att sitta och gnälla i. Om t.ex "facebookvänner som har jättekul och jag var inte bjuden". Vafan är det för efterbliven värld som har gått och gjort facebook till måttstocken för lycka? Gud! Läste i nån tråd här att folk tom överväger att de som inte rusar in på en avliden persons sida och skriver "vila i frid" potentiellt kan vara inblandade i mordet. Det är bara för jävla sorgligt...

Hur som helst. Håll dig bara till lalamänniskor då, den sorten som dansar a la "En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart". Och tagga varandra på fejan sen, på motljusbilderna där ni sitter och är härliga och levnadsglada över nån menlös skit som gör bekymmerslösa människor glada.
Citera
2011-07-26, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access
Hur kan man inte vara deppig?
Har du någon aning vad som händer ute i världen?
Ser du inte vad som håller på att hända Sverige?
Du lyckligt ovetande i din egen lilla värld...

Men snälla, sån där skit har folk slängt ur sig i flera tusen år.
Citera
2011-07-26, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qnektar
Hjälp dom att må bättre då!

Själv är jag extremt deprimerad nu i sommar tider.. Har extremt få vänner och dom vänner jag har har slutat ringa mig. Bilder om hur alla festar och har kul flimrar förbi på facebook samtidigt som jag sitter ensam hemma i min lägenhet och ser på gamla sketna serier. Och dessutom tycker tjejen jag var kär i att jag bara är en idiot utan liv..

Haha, vad har jag att må bra för???

Lät som du beskrev mig där.

Citat:
Ursprungligen postat av siiiTa
Gå ut i sommarvärmen och få lite sol, lär känna nya människor som inte slutar ringa när du mår dåligt! Riktiga vänner stannar ju ändå, om man nu inte trycker ner dem också i skiten vill säga.

Vad ska man göra om man inte har lust till det då?

Hör aldrig av mig till vänner längre, har liksom ingen lust. Gå ut i sommarvärmen och få sol, till vilken nytta? Hoppas detta vänder snart, fan har inte lust till någonting.
Citera
2011-07-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Vad ska man göra om man inte har lust till det då?

Hör aldrig av mig till vänner längre, har liksom ingen lust. Gå ut i sommarvärmen och få sol, till vilken nytta? Hoppas detta vänder snart, fan har inte lust till någonting.

Trivs du med att sitta inne då? Om du gillar att vara inne så är det ju inga problem.
Citera
2011-07-26, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Trivs du med att sitta inne då? Om du gillar att vara inne så är det ju inga problem.

Jo trivs hyfsat, men det känns som jag slösar bort min ungdom. Försöker träna varje dag och göra något produktivt, det känns ju bättre men det gör ju inte att jag får lust att träffa andra.
Citera
2011-07-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Jo trivs hyfsat, men det känns som jag slösar bort min ungdom. Försöker träna varje dag och göra något produktivt, det känns ju bättre men det gör ju inte att jag får lust att träffa andra.

Okej, det är ju tråkigt att du känner så. Välkommen till klubben btw

Men varför hänga med folk man inte vill hänga med? Det finns alldeles för många människor som inte står ut att vara ensamma. Enligt mig är det dessa människor som är sjuka, inte du.
Citera
2011-07-28, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Okej, det är ju tråkigt att du känner så. Välkommen till klubben btw

Men varför hänga med folk man inte vill hänga med? Det finns alldeles för många människor som inte står ut att vara ensamma. Enligt mig är det dessa människor som är sjuka, inte du.

Tackar.

Känns bara så tråkigt att man hellre väljer att vara ensam än att träffa polare/ gå ut och ha roligt. Utan droger känns allt så tråkigt. Får väll hoppas det blir bättre någon gång.
Citera
2011-07-28, 13:19
Medlem
Att inte runka och dagdrömma hjälper mig. Och att vara borta från familjen (eller dom från mig i detta fall).
Citera
2011-07-28, 13:33
Bannlyst
Jag har varit deprimerad till och från mest under hela mitt liv, jag umgås gärna med människor som deppar istället för sådana som fortfarande svävar bland molnen, har ett falskt yttre och en taskig självkänsla.

Deppiga människor har finare personlighet och jag tycker inte att dessa tar någon energi från medmänniskor.
Senast redigerad av SayAllINeed 2011-07-28 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in