2011-06-30, 20:52
Har kört fast lite grand nu och skulle behöva lite hjälp här.
Det är så att jag försöker fixa till en laptop med Vista som fått blåskärm.
Kommer inte exakt ihåg vad det stod men det var något om maskinvaruförändring som kan orsakat felet, bla bla bla.
Formaterade om datorn, inga problem så långt.
Eftersom det handlar om en genuin licens så tog jag även ner Windows uppdateringarna.
Efter omstart så dyker samma problem upp igen, Windows tar ovanligt lång tid på sig att ladda och helt plötsligt startas maskinen om.
Går inte att komma in i felsäkert läge heller, utan maskinen startar bara om.
Får precis innan omstart upp en blåskärm som handlar om att en maskin- eller mjukvaruförändring kan ha orsakat detta (efter jag googlade på felkoden)
Försökte formatera om datorn igen, men det är här jag kör fast.
Datorn bootar upp utan problem på Knoppix.
Men när jag kör in recoveryskivan till Vista eller en Windows 7 skiva för omformatering så får jag bara upp en svart skärm med en synlig muspekare efter att ha tryckt ner valfri tangent för att starta på skivan.
I denna stund så låter det heller ingenting från cd-läsaren.
Det som orsakat detta som jag tror beror på windows uppdateringarna som laddades ned och installerades, vilket blåskärmen antyder.
Fungerade jätte bra innan dessa uppdateringar installerades.
Skulle det kunna vara så att det har blivit en hårddiskkrasch?
Hör nämligen inga märkliga ljud från disken.
Första formateringen gick bra, men andra skiter sig totalt.
Jag har kört fast och det står helt still nu.
Har ni några lösningar eller varit med om detta förut?
Det är så att jag försöker fixa till en laptop med Vista som fått blåskärm.
Kommer inte exakt ihåg vad det stod men det var något om maskinvaruförändring som kan orsakat felet, bla bla bla.
Formaterade om datorn, inga problem så långt.
Eftersom det handlar om en genuin licens så tog jag även ner Windows uppdateringarna.
Efter omstart så dyker samma problem upp igen, Windows tar ovanligt lång tid på sig att ladda och helt plötsligt startas maskinen om.
Går inte att komma in i felsäkert läge heller, utan maskinen startar bara om.
Får precis innan omstart upp en blåskärm som handlar om att en maskin- eller mjukvaruförändring kan ha orsakat detta (efter jag googlade på felkoden)
Försökte formatera om datorn igen, men det är här jag kör fast.
Datorn bootar upp utan problem på Knoppix.
Men när jag kör in recoveryskivan till Vista eller en Windows 7 skiva för omformatering så får jag bara upp en svart skärm med en synlig muspekare efter att ha tryckt ner valfri tangent för att starta på skivan.
I denna stund så låter det heller ingenting från cd-läsaren.
Det som orsakat detta som jag tror beror på windows uppdateringarna som laddades ned och installerades, vilket blåskärmen antyder.
Fungerade jätte bra innan dessa uppdateringar installerades.
Skulle det kunna vara så att det har blivit en hårddiskkrasch?
Hör nämligen inga märkliga ljud från disken.
Första formateringen gick bra, men andra skiter sig totalt.
Jag har kört fast och det står helt still nu.
Har ni några lösningar eller varit med om detta förut?