2011-06-30, 18:16
Medlem
Jag kör Windows 7 32-bit. När jag startade datorn igår kände jag inte igen den. Allt jag kan använda är Internet Explorer, Football Manager, Photoshop och Windows Media Player. VLC, WoW och Firefox går inte att starta, ingenting händer när jag trycker på ikonerna. När jag använder IE stängs allting bara ner ibland och jag får starta om igen. Jag använder facebook, flashback och andra inloggningssidor och inget tyder på att jag fått virus. Jag har scannat igenom datorn med ett program som alltid fungerat skitbra(har tagit bort alla virus jag fått in), som heter Malware Bytes. Hittade ingenting.

Jag kan heller inte använda systemåterställningen, såklart när jag trycker på den händer ingenting heller. Jag vill helst undvika att formatera eftersom jag har gamla uppsatser, sparfiler på olika spel osv som jag inte vill ska försvinna. Även om det rent tidsmässigt känns som det är dags för en formatering.

Vad kan vara fel? Vad kan jag göra?
Citera
2011-06-30, 18:21
Medlem
Hmm... nu blir jag lite nervös här. Kan moden som ändrade trådrubriken uttala sig bara? Är rädd att någon sitter och läser av allt jag gör på datorn...
Citera
2011-06-30, 19:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag redigerade om rubriken.

//Mod
Citera
2011-06-30, 19:47
Medlem
Hmm är det verkligen ingen som har nåon aning?
Citera
2011-06-30, 20:20
Medlem
Hittade felet. Hade fått med någon sån där toolbar(resultbar 1.0) när jag laddade ner ett skumt program. Hittade det på kontrollpanelen där man avinstallerar program. Allting fungerade klockrent efter att jag tog bort det haha
Citera
2011-07-01, 15:36
Medlem
Dalmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hell6oy
Hittade felet. Hade fått med någon sån där toolbar(resultbar 1.0) när jag laddade ner ett skumt program. Hittade det på kontrollpanelen där man avinstallerar program. Allting fungerade klockrent efter att jag tog bort det haha

Åh tack så hemskt mycket! Här satt jag och trodde att jag hade fått virus eller något liknande!
Kunde inte starta upp program som Utorrent, Mozilla FF, Adobe Reader, Zone Alarm Security, osv. Gjorde systemåterställningar och andra möjliga åtgärder men inget fungerade. Tack än en gång! Avinstallerade " ResultDns 1.0 searchtool ...." och därefter fungerade allt som vanligt igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in