Jag som sagt har alltid hävdat att "spöken" och/eller andra paranormala fenomen bara var dumheter, är man död så är man död.
Men händelser som han hänt under dom 2 senaste månaderna har fått mej att ändra mej.
Allt började en natt (jag bor lååångt ut i skogen i ett gammal hus) då jag vaknar av att en mörk gestalt kommer in igeom min öppna sovrumsdörr och dyker på mej, jag börjar skrika och fäktas med både armar och ben, vrålrädd, gestalten försvinner och jag intalar mej själv att det bara var en dröm.
Detta händer 4-6 gånger i månaden, samma händelseförlopp.
Sedan efter 1 månad lite drygt börjar det på samma sätt fast denna gång ser jag mannens annsiktet, han är gammal och ser jävligt arg ut, jag blir livrädd och fäktas och slåss i luften för allt vad jag är värd (bra idé att slåss med ett spöke... =) ) jag skriker nått i still med vad fan vill du? sen är han borta.
Efter detta var det lugnt ett tag tills i förrgår natt, då dyker samma man upp, helt klädd i gult och med en blomma i handen, han ser inte alls arg ut längre men jag får en olustig känsla i kroppen. han sträcker fram sin blomma mot mej och när jag sträcker mej emot den försvinner han igen....
Min fråga är väl vad fan är detta, vad beror det på och vad ska jag göra?
1. jag bryr mej inte om hurvida DU tror det har hänt eller inte
2. jag tror inte spöken fastnar på bild, jag tror dom mer finns i våra huvuden om dom nu måste finnas överhuvdtaget
1. jag bryr mej inte om hurvida DU tror det har hänt eller inte
2. jag tror inte spöken fastnar på bild, jag tror dom mer finns i våra huvuden om dom nu måste finnas överhuvdtaget
Jaha, men då är det ju lämpligt att ringa en doktor/psykolog som kan hjälpa dig med spöket i huvudet.
he he he kan så vara, men spöken och dyl brukar väl inte bli tokbra på bild va?
tycker mest det är suddigga bluppar och överexponeringar (heter det så?)
Låter ju onekligen väldigt läskigt. Säker på att du inte drömt?
Annars kan du ju försöka "prata" med spöket o se vad han vill. Snällt av honom att plocka blommor åt dig, tyder ju på en positiv attitydförändring åtminstone.
Riktigt långsökt och feltänkt att börja tro på massa nonsens pga av att du troligtvis drömt. Det finns en anledning till att alla liknande historier börjar när någon är nyvaken. Nej det är inte för att det är mörkt ute och spökena kommer fram... Mina 2 cent.
Jag hallucinerar alltid när jag just vaknad. Mina "syner" försvinner efter ca. 2-6 sekunder. Och de passar alltid in i vad än som händer omkring mig. Jag tror du har samma "problem". Kan vara läskigt i början. En grej: det förekommer aldrig auditiva hallucinationer, eller hur? Det gör det inte hos mig i alla fall. Så om jag ser en gestalt (t.ex. min flickvän) så är den allti ljudlös. Oftast uppkommer mina hallucinationer om jag somnar till en film och väcks plötsligt. Det är som om min hjärna försöker skapa sig en överblick, och oftast synkroniseras hallucinationerna till filmen som kör. Om det är kalle anka och det är ljudet av rabbaler från filmen som väcker mig, så kanske jag ser kalle anka ramla ner på marken framför TV:n eller liknande. Som sagt så går det över efter några sekund när min hjärna har fått koll på läget.