Har ett problem gällande mitt grafikkort. Detta relaterar till topic ati, amd?
Omformaterade datorn igår. Och installerade drivrutiner för moderkort och grafikkort, när detta gjorts så visar det sig att nuvarande drivrutiner inte stödjer openGL(varav jag spelar en del cs så blir detta ett stort problem)
Och sedan, när jag laddar ner senaste drivrutinerna från ATI's nya hemsida, AMD så fungerar inte drivrutinerna alls?? Utan det står bara "No AMD graphics driver is installed, or the AMD driver is not functioning properly. Please install the AMD driver appropriate for your AMD hardware"'
Windows 7 home edition
ATI radeon HD 5670
Någon som känner igen sig/vet hur man löser detta?
Det låter som en misslyckad avinstallation/installation av drivrutinen.
Tar hjälp av te.x Revo Uninstaller. Avinstallerar bort drivrutinen med hjälp av detta program. Ser till så du utför en fullständig sådan. Rensar därefter datorn med te.x CCleaner.
Så fort du skrivit insåg jag också felet, jag hade helt enkelt inte avinstallerat de gamla drivrutinerna. Räckte med att jag tog bort alla drivrutiner och installerade nya så fungerade det!
Tackar tackar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!