2011-06-30, 12:13
Medlem
lustigpersons avatar
Har ett problem gllande mitt grafikkort. Detta relaterar till topic ati, amd?
Omformaterade datorn igr. Och installerade drivrutiner fr moderkort och grafikkort, nr detta gjorts s visar det sig att nuvarande drivrutiner inte stdjer openGL(varav jag spelar en del cs s blir detta ett stort problem)
Och sedan, nr jag laddar ner senaste drivrutinerna frn ATI's nya hemsida, AMD s fungerar inte drivrutinerna alls?? Utan det str bara "No AMD graphics driver is installed, or the AMD driver is not functioning properly. Please install the AMD driver appropriate for your AMD hardware"'

Windows 7 home edition
ATI radeon HD 5670

Ngon som knner igen sig/vet hur man lser detta?
Citera
2011-06-30, 12:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det lter som en misslyckad avinstallation/installation av drivrutinen.

Tar hjlp av te.x Revo Uninstaller. Avinstallerar bort drivrutinen med hjlp av detta program. Ser till s du utfr en fullstndig sdan. Rensar drefter datorn med te.x CCleaner.

Man kan ven utfrar en avinstallation med hjlp av detta program -> http://phyxion.net/item/what-is-driver-sweeper.html

Om detta krnglar i normalt lge s utfr avinstallationen under felskert lge.
Citera
2011-06-30, 12:38
Medlem
lustigpersons avatar
S fort du skrivit insg jag ocks felet, jag hade helt enkelt inte avinstallerat de gamla drivrutinerna. Rckte med att jag tog bort alla drivrutiner och installerade nya s fungerade det!
Tackar tackar.
Citera
2011-06-30, 12:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lter bra.

Det viktigaste hr r att man fr bort alla filer innan man installerar nya drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in