2011-06-30, 07:22
Medlem
Vet inte om tråden ligger rätt så flytta gärna om den ligger fel.

Tja, vad är det med byggare som är så "hett"? Är det låginkomsten? Den förhårdnaden huden? Smutset?
Dom brudar jag har frågat säger bara "Jag vet inte hihi" så vad fan är det?
Citera
2011-06-30, 07:27
Medlem
bowlingjockes avatar
Att dom är händiga? Kan direkt laga om nåt går sönder i hemmet osv.
Citera
2011-06-30, 07:53
Medlem
salty-sailors avatar
Det är väl för att det är definitionen av maskulinitet? ett väldigt mansdominerat yrke som har mycket med muskler att göra. nästan primalt på ett sätt jämnfört med tex kontors nisse (inget ont menat mot byggarbetare)

Sen så är väl imagen väldigt romantiserad av media, alla känner säkert till sterotypen, muskulös (på precis lagon sätt) byggarbetare med stenhårda breda mejslade käkben och helstubb, precis sådär lagom farlig. därför som det är 'sexigt' eller 'hett', men inte vackert eller atraktivt, atagligen mer en sexuell grej och en form av symbol för den maskulina virilia kraften/utstrålningen

det är vad jag tror iaf
Citera
2011-06-30, 08:30
Medlem
Det är som salty-sailor säger, det handlar om maskulinitet. För mig är en kille i byggkläder något av det mest tändande som finns, det är just den här "råa" känslan man får.
Det ligger (tydligen) i vårt undermedvetna att hitta en man som kan beskydda familjen och just byggjobb har fått stämpeln av att vara starka, händiga män.

Dock tycker jag att tjejer i byggkläder är grymt sexigt, varför vet jag inte.
Citera
2011-06-30, 08:48
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow
Det är som salty-sailor säger, det handlar om maskulinitet. För mig är en kille i byggkläder något av det mest tändande som finns, det är just den här "råa" känslan man får.
Det ligger (tydligen) i vårt undermedvetna att hitta en man som kan beskydda familjen och just byggjobb har fått stämpeln av att vara starka, händiga män.

Samma här, vet inte heller varför, men kvinnor i maskulina situationer är hett som fan, typ kvinliga svetsare eller mekaniker, och polistjejer. länge drömt om att få grovknulla en polismilf. jag kanske är lite småbög, vem vet.
Citera
2011-06-30, 09:18
Medlem
Hehe, då man jobbade som hantverkare så fick man en hel del blickar just då man bar dessa kläder
Det är väl lite grovt och smutsigt, tror det är en hel del tjejer som gillar sånt: symboliserar styrka och råhet.

I den stam vi idag kallar samhälle så är väl hantverkare de nya krigarna
Citera
2011-06-30, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slambob
Vet inte om tråden ligger rätt så flytta gärna om den ligger fel.

Tja, vad är det med byggare som är så "hett"? Är det låginkomsten? Den förhårdnaden huden? Smutset?
Dom brudar jag har frågat säger bara "Jag vet inte hihi" så vad fan är det?

Att de har låg inkomst stämmer väl inte alltid in, tycker att många hantverkare idag tjänar betydligt mer än random tjänsteman.

Citat:
Ursprungligen postat av SeeMeNow

Kan hålla med om det...
Citera
2011-06-30, 10:57
Medlem
Ratads avatar
Mediaromantisering och uselt tantsnusk har förvrängt verklighetsuppfattningen.

Sen kan faktiskt en byggare med yrkesbevis tjäna riktigt bra. Det är inte ett låglöneyrke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in