2011-07-01, 07:43
Medlem
Triggerfreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod
Det har skjutits över 18 skott visst.
Dom flesta normalstora 9mm pistolerna har en magasinkapacitet på 18 skott. Sen kostar inte ett magasin med större kapacitet många hundra. Nej man behöver inte licens för att köpa magasin.
Citera
2011-07-01, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
När de där kriminella blattejävlarna i Göteborg bråkade med pistoler med BMC så slutade det illa. Illa för BMC. Vännerna tror jag svartskallarna kallade sig för.

Ja det stämmer. BMC och X-team gav sig av med svansen mellan bena!

Fick höra av en bekant igår att det eventuellt kunde kopplas ihop med mordet på X.Purava i Göteborg för ett tag sen. Lösa rykten men det har ju varit tyst om det ett tag nu.

I annat fall ser jag ingen anledning till att albanerna skulle panga på Bandidos...
Citera
2011-07-01, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
I annat fall ser jag ingen anledning till att albanerna skulle panga på Bandidos...

Näe, finns ingen anledning. Kamelryttaren nr 1 Medi som åkte på käften av Snorig fick ju snällt lägga sig i bakluckan in en av albanernas bilar efter en pokerkväll
Det ska tydligen varit ganska blött i byxan på medi när de släppt ut han efter en stund.

Sen dess verkar inte BMC vilja komma allt för nära albanerna.
Citera
2011-07-01, 11:20
Medlem
Wurztens avatar
En ögonvittnesbeskrivning, om än i andra hand. http://hd.se/helsingborg/2011/07/01/for-forsta-gangen/

Intressant är det igen talas om en skoter/moped och inte en motorcykel. Var det en slump att en MC kraschar en bit bort minutrarna senare ?
Citera
2011-07-01, 13:55
Medlem
Ok om ni nu har fått klart för er hur många skott en pickadolla har kanske ni även kan komma fram och bekräfta namnet?
Dessutom var det förmodligen ett automatvapen som avfyrats.
Citera
2011-07-01, 18:15
Medlem
Bobby Creeks avatar
Jag vet vem det är, vet inte om jag ska skriva hans namn här. Det är iallafall en alban.
Citera
2011-07-01, 18:16
Medlem
Bobby Creeks avatar
Jag vet också motivet.
Citera
2011-07-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Jag vet också motivet.

Om du nu vet men inte vill berätta varför skriver du det då här?
Citera
2011-07-01, 18:24
Medlem
Bobby Creeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Om du nu vet men inte vill berätta varför skriver du det då här?
Jag sa aldrig att jag inte vill, men det är så att jag känner hans familj. Hans föräldrar har fått nog av honom, de har försökt göra allt för honom. Våra familjer är goda bekanter.
Citera
2011-07-01, 19:28
Medlem
tryffs avatar
Nu är inte jag kriminell men jag tycker det verkar smart att använda trimmade scotrar vid brott.
De är lätta att stjäla, man är maskerad med hjälp av hjälmen, de är smidiga och man kommer fram där inga bilar kan, de är lätta att göra sig av med och ingen lyfter på ögonbrynen när någon blåser förbi då alla ungar kör lika illa.
Citera
2011-07-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Nu är inte jag kriminell men jag tycker det verkar smart att använda trimmade scotrar vid brott.
De är lätta att stjäla, man är maskerad med hjälp av hjälmen, de är smidiga och man kommer fram där inga bilar kan, de är lätta att göra sig av med och ingen lyfter på ögonbrynen när någon blåser förbi då alla ungar kör lika illa.
Han får väl ta fasta på ditt till tips till nästa gång han ska ge sig ut och inte skjuta någon. Då kanske han inte vurpar. Kanske påverkas även träffsäkerheten. Ja positivt då, knappast negativt...

http://skalman.sydsvenskan-img.se/sydsvenskan/b7cf3a4a7384e96d502897a2c4b014da/704/396/archive/00978/PPSKOTT19_20110_978267a.jpg
Citera
2011-07-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Jag sa aldrig att jag inte vill, men det är så att jag känner hans familj. Hans föräldrar har fått nog av honom, de har försökt göra allt för honom. Våra familjer är goda bekanter.
berätta vad motivet är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in