Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Fråga inte mig. Jag har inte påstått att det jag säger är fakta, och det här är ämnen som jag är mycket bevandrad inom. Har du ens läst något jag skrivit?
Du säger att jag påstår att det jag säger är fakta, samtidigt som du visar att jag påstår att det är saker man aldrig helt kan veta. Ser du inte vilken motsägelse det är? Du har tolkat helt fel.
Det handlar om att försöka förstå. Veta sökert kan man aldrig göra, men man kan förstå och få en hyfsad bild av det, man kan dra logiska slutsatser och forska vidare. Det är rätt grundläggande vetenskapsteori.
Allt är bara teorier, men vissa är mer troliga. Även om man tror på en viss teori så kan man ponera andra teorier, leka med tanken. Kan man inte det, då kan man ingenting om vetenskap.
Att du tror att jag inte har en aning om vad jag snackar om är för att jag gör just det, ser objektivt på flera teorier (så kallad hög nivå) istället för att som Insignificunt religiöst påstå att en viss teori är den enda sanningen (så kallad pseudo-vetenskap.)
Det är visst "bara" teorier, men vissa är mer troliga och i princip bevisade bortom rimligt tvivel (dock finns det alltid fall där orimligt tvivel visat sig föra forskningen framåt) medan andra bara är en idé eller totalt nonsens.
Varför forskarna gör som de gör är rätt självklart, jag förstår inte varför du tar upp sånt.
Insignificunt gör inte mycket annat än att flamea folk som försöker diskutera sakliga ämnen. Så fort det kommer en tråd i biologiforat där folk diskuterar olika syner på ett ämne, då kan du slå dig i backen på att snart dyker Insignificunt upp med sitt "nej så står det inte i skolboken och därför har ni fel."
Det är fler än jag som har frågat sig om Insignificunt är ett troll, eller om han verkligen tror på den sörja han konstant pumpar ur sig.
Du säger att jag påstår att det jag säger är fakta, samtidigt som du visar att jag påstår att det är saker man aldrig helt kan veta. Ser du inte vilken motsägelse det är? Du har tolkat helt fel.
Det handlar om att försöka förstå. Veta sökert kan man aldrig göra, men man kan förstå och få en hyfsad bild av det, man kan dra logiska slutsatser och forska vidare. Det är rätt grundläggande vetenskapsteori.
Allt är bara teorier, men vissa är mer troliga. Även om man tror på en viss teori så kan man ponera andra teorier, leka med tanken. Kan man inte det, då kan man ingenting om vetenskap.
Att du tror att jag inte har en aning om vad jag snackar om är för att jag gör just det, ser objektivt på flera teorier (så kallad hög nivå) istället för att som Insignificunt religiöst påstå att en viss teori är den enda sanningen (så kallad pseudo-vetenskap.)
Det är visst "bara" teorier, men vissa är mer troliga och i princip bevisade bortom rimligt tvivel (dock finns det alltid fall där orimligt tvivel visat sig föra forskningen framåt) medan andra bara är en idé eller totalt nonsens.
Varför forskarna gör som de gör är rätt självklart, jag förstår inte varför du tar upp sånt.
Insignificunt gör inte mycket annat än att flamea folk som försöker diskutera sakliga ämnen. Så fort det kommer en tråd i biologiforat där folk diskuterar olika syner på ett ämne, då kan du slå dig i backen på att snart dyker Insignificunt upp med sitt "nej så står det inte i skolboken och därför har ni fel."
Det är fler än jag som har frågat sig om Insignificunt är ett troll, eller om han verkligen tror på den sörja han konstant pumpar ur sig.
Du förstår väl själv att det inte går att ta någon på allvar som faktiskt inte erkänner så rudimentär kunskap som den som står i skolböcker. Ack, det är så genant att se dig skriva.
Att folk försöker förklara elementär naturvetenskap för dig är för att du om och om igen visat att du saknar elementär naturvetenskaplig förståelse.
Det är viktigt för läsare av tråden som är informationssökande att de får veta att det som du skriver inte är något att ta hänsyn till och det är för dessa personer som jag skriver, så bli inte för upprymd över min uppmärksamhet. Rek. att du håller dig till att skriva i relationer och samlevnad, ett för dig betydligt mer lämpligt forum och lämnar naturvetenskap till de stora pojkarna och flickorna.
Eller, innan du gör det, ska du betänka att evolution handlar mer om selektion än vad det handlar om mutationer, även om den genetiska variation som selektionen verkar på någon gång måste ha uppstått genom den ena eller andra formen av mutation. Men den mutationen kan ha uppstått långt tidigare än den selekterades fram.