2011-06-29, 13:16
Medlem
Tja, sitter på en helt ny laptop, det är en Asus G73jh med win7 64, som jag fick när min gamla började överhetta.

Hur som helst, problemet nu är när jag kör fullskärm på youtube eller spel så går det ett tag, sedan hänger datorn sig i några sekunder, sedan blir skärmen svart och en ljudloop spela med hög rpm (så det låter lite som en jetmotor).

Jag kontaktade Asus och deras förslag var som följer:

1. Turn the computer off.
2. Restart it and start tapping F9 continuously.
3. Choose the option Windows Setup EMS Enabled
4. Choose option Recover Windows for the first partition only.
5. Choose Finish

Recovery can take up to 30 minutes and after that is your computer starting by itself.

Jag gjorde det, men problemet återstår. Nu vill de att jag ska skicka in datorn som jag just fått.. Problemet där är att jag verkligen behöver en bra dator just nu och har vart utan ett rätt bra tag medans de bestämde att de inte kunde fixa min förra dator....

En kompis föreslog att uppdatera grafik och ljud drivrutiner, jag gjorde det, dock kvarstår problemet...

Någon som har förslag på vad jag kan göra?

Cheers
Citera
2011-06-30, 08:50
Medlem
Vista-Backhands avatar
Tjo!

Asus som alla andra företag har sina "standardprocedurer"
Dom tror att man kan lösa hårdvaruproblem genom att ominstallera windows?!?!

Det är nog tyvärr så att du får ditt gfx överhettat.
Jag antar att det är ett Nvidiakort i din laptop så det du kan testa med bara för att säkerställa
är att köra någon av deras moddade drivare från http://www.laptop2go.com

Alternativ två för att säkerställa, bränn en skiva med ubuntu och testa samma saker där
som du gör för att det ska hänga sig i windows.

Om du kommer fram till att drivrutiner inte löser detta,
gå in på http://rma.asus.se/ och fyll i allting om datorn, du får en fraktsedel, packa och skicka!

EDIT:
Just ja, kom på en sak till! Gå in på www.nirsoft.com och ladda hem bluescreenviewer och kolla om du har fått några krascher (även dom svarta skärmarna kan vara bsod). Posta sedan vilka krascher om du fått några så ska jag kika lite mer!
Citera
2011-07-03, 00:22
Medlem
Ok, ganska ironiskt om det är så att den överhettar, den datorn som den här ersätter blev så het att jag inte kunde röra den när jag försökte spela något.. verkar som den här republic of gamers har det problemet:/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in