2011-06-29, 10:47
Medlem
Vill börja med att säga att detta inte är mitt konto på flashback utan använder en kompis konto då jag inte har ett eget så tidigare inlägg eller trådar av detta konto gäller inte här.

Har varit tillsammans med min flickvän i snart 2 år nu. Vi är båda 22 och halvvägs igenom våra universitetsutbildningar.

Hon har alltid varit lite disträ men nu har hon varit nere ofta på senaste tiden och enligt henne är det för att hon inte ser någon mening med livet, hon orkar inte med något, börjar bli apatisk. Jag vill göra något för henne för att ta henne ur det här eller i alla fall göra något för henne så att hon blir glad, tips?
Senast redigerad av Polka.John 2011-06-29 kl. 10:57.
Citera
2011-06-29, 11:36
Medlem
oOoCarroOos avatar
Ta ut henne på en helkväll med fin middag bio och hela köret. Tala om för henne ofta hur viktig hon är. Gör saker du vet att hon gillar, försök få upp livsgnistan igen
Citera
2011-06-29, 11:44
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Köp något åt henne som hon gillar, eller bjud med henne på något hon gillar. Hennes inbitna hobby, även om du inte gillar det
Citera
2011-06-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polka.John
Jag vill göra något för henne för att ta henne ur det här eller i alla fall göra något för henne så att hon blir glad, tips?

Har du pratat med henne om detta?

Klart att det kan trösta henne för stunden att ta ut henne på bio etc., men jag tror att om hon på riktigt är övertygad om att livet saknar mening --> inte är värt att leva, kommer sådana tilltag inte att vara så speciellt effektiva i att övertyga henne om det motsatta.

Mitt råd är alltså: försök prata med henne. Försök förstå hennes perspektiv. Lyssna på hennes argument. Försök att förklara hur du ser på saken och, givet att du ser på det annorlunda än henne, övertyga henne om att din syn är vettigare/den korrekta.

Lycka till.
Citera
2011-06-29, 12:04
Medlem
Hon måste ju ta sig i kragen och skapa sin egen mening med sitt liv, annars kommer alla dina "investeringar" i engagemang i henne vara totala waste. Det är inte ditt ansvar att hon ska må bra det är hennes eget och ingen annans. Du kan inte, oavsett vad du gör för henne, ta henne ur svackan. Det vet du.

Vill du ändå hjälpa, så se till att saker och ting händer runt i kring henne. ta med henne på upplevelser, sånt ni kan se tillbaka på senare. skapa en referensram som ni kan se som ert eget, var extremt tillmötesgående till hennes förslag utan att vara tofflig. Var heller inte för styrande och pushande, då det finns risk att hon ser dig som kontrollerande (vilket troligen lär fördjupa hennes svacka då hon känner sig instängd i förhållandet).
Citera
2011-06-29, 13:59
Bannlyst
Ta ut henne på en svängom på dansbanan. Dansa polka kommer att få henne att bli lyrisk så he bar spritt i kroppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in