2011-06-29, 01:19
Medlem
Tänk er att ni är en ungdom på runt 12-15 bast, och ni bodde tillsammans med era föräldrar.
Hade ni heldre velat att era föräldrar skulle ha ett beroende av cannabis, eller alkohol?

Motivera gärna era svar!
Citera
2011-06-29, 01:22
Medlem
Mord-Siths avatar
Cannabis. Vet ej varför
Citera
2011-06-29, 01:24
Medlem
vikaries avatar
Alla beroenden är dåliga, men alkohol är mindre skadligt, skit samma vad alla pundare säger.
Citera
2011-06-29, 01:26
Medlem
Blaxmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikarie
Alla beroenden är dåliga, men alkohol är mindre skadligt, skit samma vad alla pundare säger.

Haha det roliga är att du har fel.
Citera
2011-06-29, 01:28
Medlem
vikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaxmix
Haha det roliga är att du har fel.
Det tragiska är att du tror att jag har fel, du vet att jag inte har fel.
Citera
2011-06-29, 01:28
Medlem
CristDaFists avatar
Cannabis all the way såklart. Att alkohol är mindre skadligt än Cb är ju absurt

Cb är ju en chill drog som medför mycket kreativitet och harmoni så jag hade gärna velat ha föräldrar som rökte på.
Citera
2011-06-29, 01:29
Medlem
Ralfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikarie
Stort fel i din lilla text där, gör om gör rätt.

Förövrigt cb sålänge det inte skulle övergå i tjack osv.
Citera
2011-06-29, 01:32
Medlem
Jag har själv varit med om förälder som har alkoholproblem. Av mina egna erfarenheter av cannabis så skulle jag heldre vilja ha en förälder som röker än dricker.
Citera
2011-06-29, 01:34
Bannlyst
Jag vill inte att mina föräldrar skall bryta mot lagen. Därför väljer jag alkoholet.
Citera
2011-06-29, 01:40
Medlem
vikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfff
Stort fel i din lilla text där, gör om gör rätt.

Förövrigt cb sålänge det inte skulle övergå i tjack osv.

Precis, vi är nog rätt överens i alla fall. Men jag ska inte upprepa en diskussion alkohol vs chanabis, den har avhandlats så många gånger förr.

Men jag tycker det är skrämmande att channabisberoende underställer sig alkoholberoende hos vissa personer, för de har ganska dålig koll på vad deras beroende kan urarta i och vad cannabis har för fysiologiska effekter på kroppen.

Ni som inte kan motivera era svar kan låta bli att bemöda er med att svara, ni fördummar er bara själva.
Citera
2011-06-29, 01:46
Medlem
Hydraahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flauw
Jag vill inte att mina föräldrar skall bryta mot lagen. Därför väljer jag alkoholet.
Nämen precis! Det viktigaste här är ju först och främst att vi följer lagen! Väl resonerat!
Citera
2011-06-29, 01:48
Medlem
CristDaFists avatar
Vad tycker du själv *FforFucked*. Cannabis rökare eller alkolist föräldrar? motivera gärna ditt svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in