2011-06-29, 00:08
Medlem
Solaris avatar
Kanske lite missvisade rubrik men men..

Skulle aktivera mitt wibdows7 och laddade ner en loader. Kunning som man är tryckte jag next,next,next,ok och starta om datorn.. efter det var det omöjligt att få igång den igen^^

Beroendet tog vid direkt så jag leta upp en gammal hdd men win XP och plugga in den. Allt fungerar bra och båda hårddiskarna hittas osv.

Nu vill jag använda win7 istället! Jag vill ha kvar allt på båda diskarna förutom windows som jag vill byta ut mot win7. Jag vill alltså inte ha någon gammal version eller 2 olika windows mappar liggandes osv.
Hur löser jag detta på bästa/smidigaste sätt?

Edit: Jag är inte tappad som barn, bara fruktansvärt trött..därav det något snurriga inlägget. Hoppas ni förstår boys!
Citera
2011-06-29, 23:24
Medlem
Du ska försöka installera om Win7 utan att formatera. Då kommer allt gammalt sparas i en mapp som kallas för Windows OLD.

Sedan tycker jag att du skall använda denna Loader - http://www.mediafire.com/?n2q9yjlyj5t7ysl

Sedan kommer datorn startas om och allt är säkert, fast du skall stänga av automatiska uppdateringar för att förhindra kommande problem.
Citera
2011-06-29, 23:58
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKOOGGY
Du ska försöka installera om Win7 utan att formatera. Då kommer allt gammalt sparas i en mapp som kallas för Windows OLD.

Sedan tycker jag att du skall använda denna Loader - http://www.mediafire.com/?n2q9yjlyj5t7ysl

Sedan kommer datorn startas om och allt är säkert, fast du skall stänga av automatiska uppdateringar för att förhindra kommande problem.

Kommer jag inte få sådana där dryga förfrågningar vilket windows jag vill köra när jag startar datorn då?

Just nu har jag ju en hdd med fungerande XP och en annan hdd med icke fungerande win7. Båda dessa windows vill jag ta bort helt och hållet me behålla allt annat.
Citera
2011-06-30, 00:03
Medlem
Du har alltså 2 st hdd och inte 1 hdd som är delar i 2 ?

Bästa sättet är ju då att spara alla filer som du vill behålla på en extern hårddisk sedan i sin tur "formatera" om båda 2 för att få bort windows helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in