Citat:
Ursprungligen postat av Haans87
Nej, alltså akut vill jag inte söka om jag inte ligger i backen och krälar. Pratade även med VC igår och fick rådet att söka akut om buksmärtorna tilltar och blir värre..
Ja, alltså antingen är det svart eller så inslag av blodprickar i avföring. I morse var det grötigt och lika mörkt som cola som legat framme och härsknat (hinna)..
Idag har jag även en dov värk i ryggen neråt svanken. Kanske har sovit dåligt eller nåt.
Äter väldigt sällan smärtstillande så har inte tagit det på flera månader.
Vad kan det röra sig om?
Läkare kan knappast sätta en diagnos utan undersökningar, än mindre vi outbildade som bara har lite livserfarenhet.
Men en anledning till som ger svart avföring är att ta järntabletter. Har du tagit det på sista tiden?
(sorry, har inte haft någon cola här sista 15 åren ; )
Jag tror inte smärtan i ryggen beror på att du legat illa.
Vid en inflammation i mag-tarmar så kan det bli blödningar. Som syns på avföring. Som kan ge svullna lymfkörtlar.
Och massor av andra anledningar.
Hade själv en större magblödning pga magsår nyligen som visade sej i liknande symtom men med avslutning mängder av färskt (rött) blod.
Dock läkt utan större problem nu med medicin.
Med den "sjukhistoria" du har tycker jag att att det är akut - hur tråkigt det än är med väntetider som beror på alla som inte är akuta! Orkar du inte sitta i väntrummet så be att få ligga på en bår.
Uppdatera gärna hur det går!
Mvh