2011-07-31, 20:48
Medlem
Tack snälla! Tar en dag i taget, har lixom slutat o planera för framtiden.
Citera
2011-07-31, 20:57
Medlem
RazorJolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haans87
Tack för snabbt svar

Bara "Uva" och "mos" kvar att klura ut då

Hänvisar till listan ovan och kompletterar med uva = utan vidare anmärkning (även om ua är det vanliga att skriva - typiskt allmänläkare ) samt mos = mun och svalg.

Och till dig med KLL - behöver absolut inte förkorta ditt liv. Det har hänt otroligt mycket inom hämatologin sista tio åren, och lika mycket kommer säkert hända de kommande. Det kan mycket väl vara så att KLL (som idag klassas som ett indolent lyfom) aldrig utvecklas till ett högmalignt/aggressivt.

Edit: med "bulk" avses nog buk.
Senast redigerad av RazorJolt 2011-07-31 kl. 21:00.
Citera
2011-07-31, 21:12
Medlem
Tack för peppningen. . -Men läkaren förklarade för mej vid första besöket, när jag frågade ifall jag skulle dö, att vi med kll, oftast inte dör i själva sjukdomen, -utan i en infektion tex. lunginflammation, pga immunförsvaret som vi inte har..
Citera
2011-07-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorJolt
Hänvisar till listan ovan och kompletterar med uva = utan vidare anmärkning (även om ua är det vanliga att skriva - typiskt allmänläkare ) samt mos = mun och svalg.

Och till dig med KLL - behöver absolut inte förkorta ditt liv. Det har hänt otroligt mycket inom hämatologin sista tio åren, och lika mycket kommer säkert hända de kommande. Det kan mycket väl vara så att KLL (som idag klassas som ett indolent lyfom) aldrig utvecklas till ett högmalignt/aggressivt.

Edit: med "bulk" avses nog buk.

Tack för svaret! Du har ju svar på allt Jobbar/jobbat som läkare?
Citera
2011-07-31, 21:28
Medlem
RazorJolts avatar
Svar ja
Citera
2011-08-03, 15:58
Medlem
Fick provsvaren idag. Alla värden är bra. Enda förklaringen han hade till höga sänkan och högt antal vita blodkroppar som jag hade i juni var pga "en reaktion från infektion". Så allt verkar ju bra Eller?

Har ju inte fått provsvaren från biopsin än. Men om jag hade lymfom eller något annat så borde väl också "diff" provet vara åt skogen?
Citera
2011-08-04, 12:06
Medlem
Ett stort grattis! Glad jag blir för din skull
Citera
2011-08-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finskan-68
Ett stort grattis! Glad jag blir för din skull

Tackar! Undrar bara om man kan utesluta lymfom nu också
Citera
2011-08-04, 22:54
Medlem
Bild på lymfkörteln som den ser ut idag 2 månader senare.

http://img221.imageshack.us/img221/2999/dsc00157o.jpg
Citera
2011-08-04, 22:58
Medlem
Skönt att höra att allt ser bra ut!
Har varit i liknande situation och ovissheten är riktigt jävla jobbig!
Hoppas provsvaren ser bra ut
Citera
2011-08-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Skönt att höra att allt ser bra ut!
Har varit i liknande situation och ovissheten är riktigt jävla jobbig!
Hoppas provsvaren ser bra ut

Jo, skönt att blodproverna ser bra ut. Nu är det bara biopsin kvar. Men ändå jobbigt när man inte får ett glasklart besked utan "troligtvis" berodde det på de å de. Men men bara att lita på doktorn. Biopsin ser nog bra ut den också man får inte sluta hoppas
Citera
2011-08-05, 10:39
Medlem
RazorJolts avatar
Man kan ha lyfom utan leukemisk bild, det vill säga utan att det syns i blodprover. Det är förenat med bättre prognos. Tycker fortfarande det är märkligt att du inte fått svar på biopsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in