2011-06-28, 17:45
Medlem
constants avatar
Har varit med Flashback sedan så länge. Det var en av mina första leverantörer av Internet. Betalade 6:00 i minuten, allt till Telia. Flashback var gratis.

Då fanns en mailinglista, Whorse. Ni som var med då vet att jag kunde snurra till det riktigt ordentligt :-)

Vi pratade ju om massor då, men jag tror aldrig att någon var taskig eller elak. Varför är vi elaka nu? En tjej som tycker om att ha ett konstgjort barn, det finns väl ingen anledning att vara elak mot henne.

Jag vill ha Flashback som det var en gång.
Citera
2011-06-28, 18:08
Medlem
Omarsels avatar
Det beror väl ändå mest på vilket forum du skriver i. Fortfarande måste det vara mer sakliga diskussioner i t.ex. Film än i I&I? Annars är det väl som samhället i övrigt. Alla ska med.
Citera
2011-06-28, 18:20
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har varit med Flashback sedan så länge. Det var en av mina första leverantörer av Internet. Betalade 6:00 i minuten, allt till Telia. Flashback var gratis.

Då fanns en mailinglista, Whorse. Ni som var med då vet att jag kunde snurra till det riktigt ordentligt :-)

Vi pratade ju om massor då, men jag tror aldrig att någon var taskig eller elak. Varför är vi elaka nu? En tjej som tycker om att ha ett konstgjort barn, det finns väl ingen anledning att vara elak mot henne.

Bra skrivet, jag håller helt och hållet med. Tjejen i fråga har dessutom en lätt cp-skada (hennes egna ord). Jag tror hon har det tillräckligt jobbigt i livet med folk som tittar på henne osv. utan att en massa anonyma FB:are skriver elaka saker på hennes blogg och diskuterar henne som person på det sätt som görs. Det är en oskyldig flicka i tonåren som inte skadar någon.
Citera
2011-06-28, 19:54
Medlem
constants avatar
Jag har alltid blivit snällt behandlad på Flashback, och jag är väl knappast inte normal. Hur många av oss är perfekta? Tjejen har en i mina ögon en knäpp hobby, och? Varför ska vi vara elaka mot någon som är lite udda? Är inte alla här lite udda? Jag förstår inte problemet. Hon kan väl få leka om hon vill.

Var snälla! Det finns ingen anledning att vara taskig mot någon.
Citera
2011-06-28, 19:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omarsel
Det beror väl ändå mest på vilket forum du skriver i. Fortfarande måste det vara mer sakliga diskussioner i t.ex. Film än i I&I? Annars är det väl som samhället i övrigt. Alla ska med.
Vi behöver inte diskutera personen.
Citera
2011-06-28, 21:18
Medlem
Håller med. "Hängt" på flashback till och från under åren. Man slås av att "skribenterna" här blir mindre och mindre välformulerade (verkar som att snittåldern på användarna sjunkit rejääääält) och inläggen råare. Minns en tråd för ett par år sedan där en förälder bad om råd ang sin utvecklingsstörde son som inte fick den hjälp i skolan han var berättigad till. Tog väl ca två inlägg innan någon idiot kom in och vräkte ur sig saker i stil med "din äcklige son kostar bara samhället en massa pengar och borde dö" etc.

Efter det bojkottade jag sidan (ja jag vet att ingen bryr sig om det..men..) under ett bra tag, blev så himla äcklad.
Citera
2011-06-29, 00:02
Medlem
Som sagt, det känns som att snittåldern har blivit betydligt lägre och det är någonting jag upplever på de flesta forum och inte bara på Flashback.
Citera
2011-06-29, 01:02
Medlem
saintnikolauss avatar
(fullt medveten om att man antagligen kläckt ur sig något som skulle kunna uppfattas som opassande någon gång)

tror problemet är att det inte är en "underground" sida längre... men fortfarande har lite av den imagen trots allt. väldigt många medlemmar och ett samhälle på väg utför, som återspeglas här av att allt fler hittat hit.
sen är skillnaden stor på hur internet var, och hur folk uttrycker sig, med 56k modem och nu när alla sitter framför datorn...
Citera
2011-06-30, 20:19
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Jag håller med.
Har visserligen inte varit medlem så länge men jag tycker allt att en del medlemmar uttrycker sig onödigt klumpigt och oförskämt.
Man kan ha yttrandefrihet utan att kalla varandra för grova könsord och dylikt.
Citera
2011-06-30, 23:11
Moderator
evilhoneys avatar
Kultur-->Flashback
//mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem