2011-06-28, 15:56
Medlem
Silvermoons avatar
Tjena, sitter och drömmer mig bort lite efter en projektbil.

Är helt såld på Ponycar konceptet:
60-70 tals jänkare
2 Dörrar
4 passagerare
Relativt liten och lätt
Relativt goda prestanda(V8 ett måste)

Enligt wikipedia räknas dessa främst:
AMC Javelin
Chevrolet Camaro
Dodge Challenger
Ford Mustang
Mercury Cougar
Plymouth Barracuda
Pontiac Firebird

Min idé är att köpa en i lite smått mediokert skick hyfsat billigt, köra en säsong eller två i det skicket och genom det få reda på det som behövs göras osv. Detta för att sedan göra en total renovering enligt mina något speciella krav.

För mig känns det då vettigast att ta någon modell som det finns mycket delar till, framför allt mustangen, challengern och camaron?

Jag är mest inne på 70-talslooken som är lite råare och brutalare.

Vad säger ni, vilken modell tror ni funkar bäst till det jag vill göra?
Citera
2011-06-28, 16:01
Medlem
Pintuss avatar

Har egentligen ingen aning, men skulle tippa på att mustangerna är vanligast och därför lättast att hitta delar till.
Men har du alla pengar i världen skulle iaf jag köpa mig en barracuda. Snyggare finns inte.
http://www.mylot.com/w/image/1569773.aspx
Citera
2011-06-28, 22:11
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pintus

Har egentligen ingen aning, men skulle tippa på att mustangerna är vanligast och därför lättast att hitta delar till.
Men har du alla pengar i världen skulle iaf jag köpa mig en barracuda. Snyggare finns inte.
http://www.mylot.com/w/image/1569773.aspx

Ja, Cudan är läcker, men just nu är jag helsåld på andra generationens Camaro, den är så härligt brutal.

Personligen tror jag också på Mustangen eller Camaro, speciellt med cheva 350-motorn, lär ju finnas så mycket delar och trim till den så det räcker och blir över, för att inte tala om erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in