Citat:
Ursprungligen postat av
dellinhobarcelona
OMG du är otrolig.
Kan du inte läsa? Eller behöver du glasögon mr fysiker? Innan relativitetsteorin trodde alla vetenskaps män att tiden var KONSTANT men Einstein ändrade på det .
Got it?
Nix. Det är aldrig någon som har trott att tiden är konstant. Vad skulle det ens betyda?? Att klockan alltid är t ex 12:00:00 den 1 jan 2020? Det är ju det som "konstant" betyder: något som inte ändras.
Citat:
Du har fel när du säger att naturen är full av fenomen som ändras med tiden på ett regelbundet sätt. ALLT förändras kontinuerligt och jag utmanar dig om du nämner en enda grej som inte gör det.
Och vad menar du nu?? "ALLT förändras kontinuerligt" men ÄNDÅ är det fel att påstå att naturen är full av fenomen som ändras med tiden på ett regelbundet sätt?? Du har nog otur när du tänker.
Citat:
Pratar du om dag och natt hahahahaha . Alltså ni är usla på att komma med bra exempel.
Finns det dag o h natt I rymden? I vakuum? Svar: det finns självklart inte så även dag och natt existerar inte. Vi har det på jorden för att vi har skapat tid från ingenting. Dag och natt existens är enbart pga jordens rotation. Detta missade du va 😁😁😁
Samma sak med årstiderna och dess växlingar.
Precis som att en klocka på armen kan användas för att se tiden även för sånt som inte självt är klockan på armen, kan t ex jordens rotation användas för tidmätning även i rymden. Det är ju liksom så man gör. Neil Armstrong tog sina första steg på månen vid en viss tidpunkt enl någon viss tidszon på jorden, den 20 juli 1969.
Men du, skriv vad fan du vill, du trollar eller är stendum, och oavsett vilket så räcker detta för min del nu.
(Och ja, jag använder glasögon ffa vid datorn.)