2011-06-28, 05:04
Medlem
Har ärr som liknar dessa: http://piclair.com/data/50irr.jpg. Jag vill inte att vi ska snacka om vad de kommer från eller att jag kan använda laser för att få bort dom. Jag vill gärna ha steg för steg hur man sminkar bort det med en foundation eller dyl. Är kille så jag kan inte med det där så bra.

Jag har väldigt ljus hy och ärren är ännu ljusare. Vill gärna ha tips på bra produkter och bra instruktioner hur man använder de.

T.ex. svar som "en bra foundation" intresserar mig inte utan jag vill ha en produkt jag kan beställa hem direkt och använda. Tack.
Citera
2011-06-28, 05:45
Medlem
DeusSanctis avatar
Prova Mac Studio Sculpt, tror jag den heter, den finns i ljusa färger och täcker bra. Annars Kryolan Dermacolor Body Cover i färgen W1 eller W2 om du har en sådan affär i närheten (smink som är gjort för att dölja tatueringar, födelsemärken osv). Tyvärr får jag säga att det nog inte går att sminka över. Du kommer att märka att det är strukturen och texturen på ärren och inte enbart färgen som skiljer sig från den omkringliggande huden. Till exempel brukar ärr vara blanka och inte ha samma rutmönster i huden och vara lite eleverade.
Det finns också från märket Kryolan plastmassa som är gjord för att dölja ärr genom att ändra på strukturen, du kan ju prova att köpa den men jag tror att den mer funkar på till exempel acneärr och andra ärr som är små och gropiga.
Senast redigerad av DeusSancti 2011-06-28 kl. 05:51.
Citera
2011-06-28, 10:02
Medlem
Ronilles avatar
Om du känner dig osäker, varför inte gå på en sminkkurs?

Kan tyckas nördigt och töntigt, men det är väl bättre det så att det ser bra ut än att se ut som om du är teatersminkad? Make up Store, Face etc har ju sådant. Kostar 500 men då får du hem sakerna du använder också.

För jag antar att syftet är att dölja ärren helt?
Citera
2011-06-28, 14:41
Medlem
Så det går alltså inte sminka över?
Citera
2011-06-28, 20:54
Medlem
Det är i vilket fall inte helt lätt, och blir tyvärr inte heller speciellt lyckat.
Även de minsta ärr är jävliga att sminka bort.
Men ifall du beter dig som om det är ingenting kommer de flesta inte se det som någonting heller. Och frågar du kan du alltid skylla på en katt eller nåt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in