• 4
  • 5
2013-08-31, 07:23
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Allt i ölen känns uppskruvat med många procent. En jättestor, gräddig skumkrona som stannar kvar i glaset, mycket intensivare humle- och maltarom. En starkare upplevelse, helt enkelt.

Efterbeskan tycker jag är en annan sak som bör nämnas när man jämför tjeckisk pilsner på fat vs. flaska... Den lyckas vara lagom rivig men ändå välrundad och expansiv i munnen på samma gång, så man får lite bättre och längre "afterglow" efter varje klunk. Upplevde det som lite av en gemensam faktor för de sorter på fat jag provade.
Citera
2013-08-31, 09:36
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Efterbeskan tycker jag är en annan sak som bör nämnas när man jämför tjeckisk pilsner på fat vs. flaska... Den lyckas vara lagom rivig men ändå välrundad och expansiv i munnen på samma gång, så man får lite bättre och längre "afterglow" efter varje klunk. Upplevde det som lite av en gemensam faktor för de sorter på fat jag provade.

Ja, det har du nog rätt i!
Citera
2024-07-09, 12:57
Medlem
Tycker eftersmaken är en blandning av spya och gubbpung
Citera
2024-07-11, 08:29
Medlem
En rekommendation för er som befinner er i eller har vägarna förbi Stockholm är att avnjuta en ofiltrerad Urquell på Bar Central (numera på Hornsgatan). Den är god.

https://lex.se/pilsner-urquell-tankovna-pa-bar-central/
Citera
2024-07-25, 23:21
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Urquell är en ölsort som jag köper hem på flaska lite då och då. Gillar mellanöl så denna sort passar mig bra. Har även druckit den ofiltrerade på fat samt den vanliga på tank. En uppfriskande mellanlager så här på sommaren. Klart en av mina favoriter från Tjeckien.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in