• 1
  • 2
2011-06-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fictionhero
stått ca 20 meter från ett stört jävla träd som fick blixten i sig. fan vad ont det gjorde i bröstet kommer jag ihåg. var lite som att få en hård spark och det obligatoriska krigsfilm tjutet ringade i öronen kort där efter.

Vilken känsla! Då känner man att man lever.Hahah skulle vara roligt att få uppleva detta. Känna på naturens krafter och vad dom kan åstadkomma. Tror jag ska börja jaga blixtrar nästa gång det är lite dåligt väder.
Citera
2011-06-28, 02:54
Medlem
Kom ihåg förra sommaren när jag låg i soffan o tog de lungt, helt ser jag en blixt, 30 sekunder senare blir det en sån jävla smäll att varenda ruta skakar.
Citera
2011-06-28, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
du har ju högsta effekten vid blixtens bas.
Varför skulle du ha det? Man har högst effekt där man har högst resistivitet och jag har svårt att se varför det skulle vara precis där blixten börjar.
Citera
2011-06-28, 23:42
Medlem
Dolmantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p12a
Kom ihåg förra sommaren när jag låg i soffan o tog de lungt, helt ser jag en blixt, 30 sekunder senare blir det en sån jävla smäll att varenda ruta skakar.

Hmm, om det var samma blixt som utlöste smällen tror jag den blixten befann sig ungefär en mil bort(30/3 = 10)... Skulle velat se nedslagsplatsen!

Eller vad fan, jag har hört att man ska kunna räkna sekunderna mellan ljus och ljud. Var 3:e sekund har det gått 1 km men nu undrar jag om det verkligen kan stämma? Ljud rör sig väl snabbare än en km per 3 sekunder, eller?
Citera
2011-06-30, 14:33
Medlem
skinken92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmante
Hmm, om det var samma blixt som utlöste smällen tror jag den blixten befann sig ungefär en mil bort(30/3 = 10)... Skulle velat se nedslagsplatsen!

Eller vad fan, jag har hört att man ska kunna räkna sekunderna mellan ljus och ljud. Var 3:e sekund har det gått 1 km men nu undrar jag om det verkligen kan stämma? Ljud rör sig väl snabbare än en km per 3 sekunder, eller?

ca 343 m/s om det är 20 grader
Citera
2011-07-02, 14:40
Medlem
WhiteShadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag är övertygad om att trumhinnorna ryker åt helvete.

Ta en titt på skadorna på denna man som råkat ut för en blixt.

Varning för starka bilder i inlägget!

https://www.flashback.org/sp29888684

110 db låter för lite tycker jag.
Fyfan, han hann inte ens dra upp gylfen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in