2011-06-27, 15:15
Medlem
Har haft extrem ångest i flera månader efter jag slutat med en vanebildande medicin..
Overklighetskänslor,dödsångest osv..

Nu har något nytt konstigt uppstått..jag kan höra ljud i huvudet, det är som att jag tänker fram ett ljud och sedan hör det..tex dyker ambulans ljud upp i huvudet.. väldigt obehagligt. Har jag blivit galen??
Eller är det det här som kallas "ringningar i öronen" ?

Stod att en biverkning när man slutar är att man kan få tinnitus.

Tacksam för hjälp!
Citera
2011-06-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybina
Har haft extrem ångest i flera månader efter jag slutat med en vanebildande medicin..

Nu har något nytt konstigt uppstått..jag kan höra ljud i huvudet, det är som att jag tänker fram ett ljud och sedan hör det..tex dyker ambulans ljud upp i huvudet.. väldigt obehagligt. Har jag blivit galen??

Tacksam för hjälp!

Vilken medicin rör det sig om?
Citera
2011-06-27, 15:31
Medlem
Xanor (bensodiazepin)
Citera
2011-06-27, 15:48
Medlem
Svagdrickas avatar
En bra tumregel är att om man misstänker att man blivit galen, så har man förmodligen inte blivit det.

Flera månader låter som en väldigt lång tid dock... vad säger farbror doktorn? För du konsulterar väl en sådan när du avslutar behandlning med benzopreparat?
Citera
2011-06-27, 16:12
Medlem
när man slutar med vissa mediciner så kan man inbilla sig en massa saker.
oftast med ljud.
men har du haft det såhär i flera månader så bör du nog gå till en läkare.
Citera
2011-06-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybina

Tacksam för hjälp!

Med tanke på din signatur, Psilocybina, undrar jag om du håller på med droger/narkotika? Skumma svampar?

Att upphöra med dunderbensodiazepin bör göras reglerat, i samråd med läkare. Bra att du slutade dock. Varför hade du den överhuvudtaget? Har du några andra mediciner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in