2011-06-27, 14:58
Medlem
Är det bara jag som tycker att personer som RÖKER (alltså inte har gjort det antal gånger på fester etc. utan ser det som sin livsstil) blir väldigt stereotypa?
Alla jag vet kör med att alkohol är så hiiiimla faaarligt jämfört med att röka, för när man dricker alkohol börjar man slåss och våldta och spy, medans att röka handlar om att inta en naturlig ört som är läkande för kroppen och inte ens är en drog.
Det roliga är att jo dessa människor blir verkligen cepiga när dom dricker och verkar inte ha något "stopp" men det gäller ju rökningen med eftersom dom röker så fort de får en chans och är helt besatta av det och har det som favorit-topic att prata om JÄMT och anpassar sin musikstil tillochmed efter rökningen.
Medan jag inte har något emot att röka men heller inte gör det så fort någon bjuder och verkligen inte lägger pengar på att köpa det regelbundet...
Vad tycker ni? Har fler märkt av att folk som röker cannabis brukar föreläsa om att alkohol är farligt och skadligt "för man blir aggressiv då" ?
Citera
2011-06-27, 15:02
Medlem
Mullemecks avatar
anledningen till alkoholargumentet är så använt är ju just pga dess effekter det har på folk och det är världens mest använda drog och fortf laglig och vad jag vet den drog som har mest dödsfall per år.

Och att folk anpassar sin musik runt drogen är ju bara korkat, inte som att folk tänker "fan... nu måste jag ju slå på bob marley för att jag rökte en spliff"
Citera
2011-06-27, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av purrfectious
Är det bara jag som tycker att personer som RÖKER (alltså inte har gjort det antal gånger på fester etc. utan ser det som sin livsstil) blir väldigt stereotypa?
Alla jag vet kör med att alkohol är så hiiiimla faaarligt jämfört med att röka, för när man dricker alkohol börjar man slåss och våldta och spy, medans att röka handlar om att inta en naturlig ört som är läkande för kroppen och inte ens är en drog.
Det roliga är att jo dessa människor blir verkligen cepiga när dom dricker och verkar inte ha något "stopp" men det gäller ju rökningen med eftersom dom röker så fort de får en chans och är helt besatta av det och har det som favorit-topic att prata om JÄMT och anpassar sin musikstil tillochmed efter rökningen.
Medan jag inte har något emot att röka men heller inte gör det så fort någon bjuder och verkligen inte lägger pengar på att köpa det regelbundet...
Vad tycker ni? Har fler märkt av att folk som röker cannabis brukar föreläsa om att alkohol är farligt och skadligt "för man blir aggressiv då" ?

Klart de förespråkar det som fortfarande är olagligt i deras liv. Dom debatterar med fel människor dock. Vanliga Alfons och Lovisa på hemmafesten är helt fel folk. Det enda de kan få med sig är fler förespråkare. Men inget förändras!
Citera
2011-06-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullemeck
anledningen till alkoholargumentet är så använt är ju just pga dess effekter det har på folk och det är världens mest använda drog och fortf laglig och vad jag vet den drog som har mest dödsfall per år.

Och att folk anpassar sin musik runt drogen är ju bara korkat, inte som att folk tänker "fan... nu måste jag ju slå på bob marley för att jag rökte en spliff"

haha JO jag vet en tjej som är EXAKT så med Bob Marley!
Okej men den enda vännen jag har som får så konstiga effekter av alkohol är samma som röker hela tiden. Övriga blir varken aggressiva eller får ångest "dagen efter". Det handlar ju om en själv, vissa människor klarar inte av droger, för de kan inte ta NÅGON GÅNG utan de måste göra det hela tiden och vill bara ha mer och mer för att känna en "effekt"...
Citera
2011-06-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
Klart de förespråkar det som fortfarande är olagligt i deras liv. Dom debatterar med fel människor dock. Vanliga Alfons och Lovisa på hemmafesten är helt fel folk. Det enda de kan få med sig är fler förespråkare. Men inget förändras!

De lägger ner lite väl mycket energi på det där förespråkandet. Det händer att jag röker också men jag skiter i om det är lagligt eller olagligt, tycker det finns viktigare saker att lägga energi på.
Om alkohol blev förbjudet skulle jag inte kämpa för att få det lagligt igen heller faktiskt. Det är inte en del av min identitet men jag tycker det är lite läskigt att det blir det för de som röker regelbundet..
Citera
2011-06-27, 15:11
Medlem
GanjaMoons avatar
Det är ju sant,sen reagerar alla olika på olika droger men på alkohol kan man mycket lättare balla ur än på cannabis,sen finns det nåt som heter alkohol förgiftning och tänk alla som dör varje år i alkohol relaterade olyckor

Så det är MYCKET farligare än cannabis,och anledningen varför vi som röker påpekar det är för många av oss anser att det är hyckleri att ha en mycket farligare drog laglig medan cannabis är olagligt

Men cannabis är definitivt en drog =P drog betyder beroende framkallande substans,socker är också en drog, som är farligare än cannabis =P

Personligen tycker jag det är väldigt fel att staten försöker kontrollera vilka droger jag använder.Jag jobbar jag gör rätt för mig, jag föredrar att röka cannabis på min fritid min kropp mitt val,staten kan komma upp med vilka lagar dom vill MEN jag kommer ALDRIG lyda fascist lagar

sry om texten är lite slarvigt skriven måste iväg till jobben sen köpa lite röka =P
Citera
2011-06-27, 15:13
Medlem
Svagdrickas avatar
Nä jag har inte den erfarenheten... jag röker själv regelbundet på en, vad jag anser, kontrollerad nivå och detsamma gäller många av mina vänner. Ofta struntar vi dock i rökat och tar några pilsner istället. Ingen dömer någon annan för de val h*n gör. Samtidigt är vi medvetna om att alkohol är farligare än cannabis men vem orkar försöka få "icke-rökare" att förstå det? Det bästa är förmodligen att avstå från alla former av berusningsmedel.

Du har nog träffat på fel folk helt enkelt. Puckade människor är puckade människor oavsett vika substanser de nyttjar... Sök nytt umgänge?
Citera
2011-06-27, 15:15
Medlem
Desto äldre du blir desto mer seriösa argument blir det, precis som med allt annat. Skulle gissa på att du är ganska ung och dessutom väldigt färsk låter det som?

Några år senare ska du se att du också har det som en "livsstil". Jag ser min cannabisrökning precis som folk dricker kaffe. Ingen stor jävla deal om någon gör det, visst det kanske blir mycket ibland men konsekvenserna är ju löjliga så varför bry sig?

Det är inte direkt så att man går runt o beatboxar eller får för sig att man är Allan när man röker. Jag är mig själv och jag gör det jag gör annars. Ända skillnaden är att jag själv mår bättre. Desto mer du röker desto bättre hanterar du ruset dessutom.
Finns inget som stör mig mer än folk som ska bli så jävla konstiga när dom röker..!

Och alkoholargumentet (samt tobak) är det bästa, varför? Jo för att de är de enda lagliga drogerna i Sverige, så det är väl ganska givet att det jämförs med det..?

Men du är väl så indoktrinerad att du inte märker alla poliser som är ute o rör sig om helgerna, enbart pga all fylla. Dessa är långt ifrån gratis och pengarna dras ifrån skattebetalarna. Helt åt helvete i onödan, skulle folk sitta på coffeshops skulle vi åtminstone reducera den här siffran något, samt skulle mångas hälsa vara mycket bättre när dom är äldre samt reducera sjukvårds kostnader.
Citera
2011-06-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purrfectious
haha JO jag vet en tjej som är EXAKT så med Bob Marley!
Okej men den enda vännen jag har som får så konstiga effekter av alkohol är samma som röker hela tiden. Övriga blir varken aggressiva eller får ångest "dagen efter". Det handlar ju om en själv, vissa människor klarar inte av droger, för de kan inte ta NÅGON GÅNG utan de måste göra det hela tiden och vill bara ha mer och mer för att känna en "effekt"...

Det är nog för musik med tung bas passar bäst när man rökt. Titta i valfri "röklista" så ser du vad låtarna har gemensamt.

Ja, om de inte kan hantera droger så är det väl bättre att röka ner sig fullständigt än att supa ner sig fullständigt.
Citera
2011-06-27, 15:18
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Det är ju sant,sen reagerar alla olika på olika droger men på alkohol kan man mycket lättare balla ur än på cannabis,sen finns det nåt som heter alkohol förgiftning och tänk alla som dör varje år i alkohol relaterade olyckor

Så det är MYCKET farligare än cannabis,och anledningen varför vi som röker påpekar det är för många av oss anser att det är hyckleri att ha en mycket farligare drog laglig medan cannabis är olagligt

Men cannabis är definitivt en drog =P drog betyder beroende framkallande substans,socker är också en drog, som är farligare än cannabis =P

Personligen tycker jag det är väldigt fel att staten försöker kontrollera vilka droger jag använder.Jag jobbar jag gör rätt för mig, jag föredrar att röka cannabis på min fritid min kropp mitt val,staten kan komma upp med vilka lagar dom vill MEN jag kommer ALDRIG lyda fascist lagar

sry om texten är lite slarvigt skriven måste iväg till jobben sen köpa lite röka =P

Nu kommer TS bli grinig när han ser att en "flummare" har ett jobb, dom lyssnar ju alla på Bob Marley och hatar alkohol

Till TS: Din tjej kompis som lyssnar på Bob Marley varje gång hon röker är antagligen 15 år gammal. Eller så gillar hon helt enkelt Bob Marley medans du sitter i din ensamhet med en flaska vodka och lyssnar på Ultima Thule och kollar på våldsam barnporr.
Dina argument håller inte riktigt.
Citera
2011-06-27, 15:19
Medlem
Boxis avatar
Det finns folk för allting, för min del känns det meningslöst att skapa en så stark bild av en viss typ av cannabisanvändare. Visst finns det idioter som röker precis som idioter som skjuter heroin, dricker alkohol eller spelar golf. Alla är störda på sitt sätt liksom, det finns ingen mening att gröta ner sig i hur korkade människor beter sig hela tiden. Låt dom hållas och njut av ditt eget liv istället.
Citera
2011-06-27, 15:28
Medlem
Citat:
Jag håller med men det händer inte folk som kan hantera droger. Därför att de kör inte bil när de druckit och de dricker inte så mycket att de inte kan ta hand om sig själva.
Det finns massor av människor som dricker alkohol till maten tex hela sitt liv utan att någonsin misshandla någon eller köra rattfulla. I Frankrike och Italien är det vanligt att man dricker vin varje dag men ändå håller inte folk på och skriker och beter sig på gatorna som här i Sverige.
Det beror dels på att vi har en kultur av att SUPA här och dels på att i vår kultur kan man skylla allt på att man var full och passa på att bete sig som ett svin för att man druckit.
För längesen användes hasch av soldater i krig som behövde bli känslokalla och kunna mörda lättare.
Men nu tar man det med avsikten att ta det lugnt.

Citat:
Det är inte så enkelt. För mig är det inte farligt alls. Jag dricker kanske max en gång i månaden, typ 2 öl. Om jag ska ut och dansa kan det bli fler drinkar men jag är trots allt aldrig FULL, jag kan gå själv, har hjärnan inkopplad och mår inte skit dagen efter. Övrig tid går jag inte runt och tänker på alkohol hela tiden och pratar om det...
Däremot en vän tex, hon röker flera gånger i veckan. Av olika anledningar. Nu verkar det inte som att hon inte kan sova utan att först röka. ej heller slappna av och hon verkar tillochmed bli orolig och rastlös om hon inte gör det. Pratar om att röka hela tiden, umgås helst med andra som också pratar om det 24/7.
Det känns inte så hälsosamt. Hon har för övrigt knappt något minne heller vilket är fallet med ALLA jag vet som röker regelbundet. Hjärnan är väl ett viktigt organ om något?
Hur bra är det om minnen bara försvinner och man går omkring och knappt har koll på vad som hänt i ens liv och rör ihop allt?
Alltså jag säger inte att cannabis ger sådana effekter av att TESTA eller att ta någon gång, men jag håller inte med om att alkohol GENERELLT är en farligare drog än cannabis, jag tror det hänger helt på hur man använder drogerna och hur man är som person för att kunna ta droger överhuvudtaget.

Citat:

Ja socker är väl det mest beroendeframkallande som finns? Man KAN bli sjukligt fet av det och få diabetes. Å andra sidan försvinner inte minnet av att äta socker varje dag.
Men jag kommer åter tillbaka till att det hänger på ens gener, eller vad det nu är som gör att vissa kan äta godis utan att bli besatta av det och äta sig smällfeta och att andra måste sluta med socker helt för de klarar inte av att hantera det.

Citat:
Personligen tycker jag det är väldigt fel att staten försöker kontrollera vilka droger jag använder.Jag jobbar jag gör rätt för mig, jag föredrar att röka cannabis på min fritid min kropp mitt val,staten kan komma upp med vilka lagar dom vill MEN jag kommer ALDRIG följer inte fascist lagar

jag har ingen bestämd åsikt om förbud alls men det är kul att diskutera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in