Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-27, 11:03
Medlem
Hejsan!

Jag skulle behöva ha lite tips och råd om mobil köp. Har nu en Samsung S5230 en helt vanlig, enkel touch.

Är lite "anti" nya mobiler... för ju mer tekniska saker mobilen innehåller, ju lättare går den sönder? För att man endast ska kunna ha den ett tag för att sedan köpa en ny. Så tillverkarna tjänar på det.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Då till min fråga... Vad ska jag köpa för mobil? Varför just den och vad är det som är så bra med just den mobilen du tycker jag ska köpa?

Tackar på förhand!

Med Vänlig Hälsning
// Purplewings.
Senast redigerad av purplewings 2011-06-27 kl. 11:08.
Citera
2011-06-27, 11:10
Medlem
fags avatar
Om jag skulle köpa en ny mobil i dagsläget så skulle det bli en hyfsat modern en. Fast med ordentliga knappar och grym batteritid.
Jag gillar inte touchgrejen så jävla mycket längre. I alla fall inte när man ska skriva SMS eller sådär... Har gärna både en ordentlig knappsats + touchskärm i så fall. Haft, om man räknar moderna telefoner; HTC Diamond, HTC TyTn 2, HTC Hero, HTC Touch Pro 2, Sony Ericsson Arc; och så fort jag byter tillbaka till en gammal Sony Ericsson (som jag brukar göra under stora fyllehelger, eller dylikt) med vanliga knappar och 2000% bättre batteritid så blir jag ledsen i ögat varje gång jag ska gå tillbaka till min stora klumpiga smartphone som jag fortfarande betalar.

www.GSMarena.com är en riktigt bra sida där du kan (under Advanced Search) klicka i och välja massor av kriterier som du vill ha, eller inte ha, på din telefon.
Citera
2011-06-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Om jag skulle köpa en ny mobil i dagsläget så skulle det bli en hyfsat modern en. Fast med ordentliga knappar och grym batteritid.
Jag gillar inte touchgrejen så jävla mycket längre. I alla fall inte när man ska skriva SMS eller sådär... Har gärna både en ordentlig knappsats + touchskärm i så fall. Haft, om man räknar moderna telefoner; HTC Diamond, HTC TyTn 2, HTC Hero, HTC Touch Pro 2, Sony Ericsson Arc; och så fort jag byter tillbaka till en gammal Sony Ericsson (som jag brukar göra under stora fyllehelger, eller dylikt) med vanliga knappar och 2000% bättre batteritid så blir jag ledsen i ögat varje gång jag ska gå tillbaka till min stora klumpiga smartphone som jag fortfarande betalar.

www.GSMarena.com är en riktigt bra sida där du kan (under Advanced Search) klicka i och välja massor av kriterier som du vill ha, eller inte ha, på din telefon.

Jo det är ju det också. Går man på stan en dag och slänger iväg några sms eller ringer några samtal. Så VIPPS är batteriet snart urladdat. Såååå tråkigt. Min pojkvän har en ZTE Blade (hyffsat ny) och den laddar han iprincip varje kväll. Men HTC är inte den ganska bra? Mamma köpte en HTC Wildefire S nyligen och har inte hört så mycket klagomål ännu

Tackar så mycket för länken!

P.S den gamla hederliga Nokia 3310:an är nog den bästa luren jag haft och sen en gammal Samsung med lucka som ALDRIG gick sönder verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in