• 3
  • 4
2011-06-28, 02:54
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Man kan inte både äta kakan och ha kvar den. Populistartier går inte att ignorera och deras politik /propaganda är väl ingen hemlighet för dig?

Har splittrade meningar gällande det. Det som är bra med SD är att: de har några riktigt bra poänger, de vågar engagera sig i frågor som andra partier ignorerar eller bara suttit och fisit på.

Sen har vi ju biten jag antar att du menar. För att motarbeta SD som bäst måste man nog samarbeta med dem. Det är min teori, inte fan försöker man "ignorera problemet" och tror att det sköts av sig själv. SD växer bara!

(ursäkta för OT)
Senast redigerad av BilboBu 2011-06-28 kl. 03:00.
Citera
2011-06-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskTjack
Och dessa individer (hur närstående jag än må vara med respektive) som varierar från familj, släkt och vänner till bekanta är ju tappade bakom en kebabvagn.
Skall man betrakta dessa som antidemokrater eller bara allmänt pantade?
Inte ser man någon brusa upp sig och känna sig manad att gå med i anti-AFA (extremt) eller förslagsvis anti-MP eller liknande.. Hur kommer sig detta?
Är det den svenska Helin-Hiveminden som ligger bakom?

Vad ska jag göra med dessa kontakter?

MVH

Sortera dem under gruppen "PK".
Jag skulle inte bli allt förvånad om samma personer under andra omständigheter kanske uttrycker åsikter som inte ligger långt från SD. Det brukar ju vara så i Sverige - moralpanikens förlovade land.
Ibland känns det som att säga något kontroversiellt är mycket värre än att ha de åsikterna.
Vare sig det handlar om jämstäldhet, invandring, barn, djur, miljö eller något annat känsligt ämne.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in