2011-06-26, 19:27
Medlem
Crazykarinkas avatar
Igår fick jag ngt slags virus, som jag senare lyckades ta bort.. Men problemet är att alla mina dokument är borta/dolda... När jag öppnar mappen "mina dokumet" så står det att det är 0 filer och 35dolda... Hur kan jag få tillbaka dem???
Har skannat datorn med antivirus program och det visar att jag inte har nåra virus... Men var är alla mina dokument?
Snälla, hjälp! Det är väldigt viktiga filer som jag behöver=(((
Citera
2011-06-26, 19:35
Medlem
teflonpannan69s avatar
Sök på

Visa dolda filer och Mappar.

Funkar inte det så är det väl bara att kasta ut datorn genom fönstret.
Citera
2011-06-26, 19:37
Medlem
HolyCraps avatar
Ordna > Mapp- och sökalternativ > Visning > Visa dolda filer och mappar
Citera
2011-06-26, 19:38
Medlem
DollarMakers avatar
prova att gå in i utforskaren sen leta efter Mina Dokument,högerklicka välj >egenskaper < kolla så att inte >Dold < är i bockad om så fallet ta bort bocken där och Verkställ och OK.
Citera
2011-06-26, 20:04
Medlem
Crazykarinkas avatar
Hela skärmen är svart och det finns inga ikoner eller mappar på=(
Citera
2011-06-26, 20:26
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazykarinka
Hela skärmen är svart och det finns inga ikoner eller mappar på=(
testa om du kan gå in i felsäkert läge med nätverk sen skannar du med MBAM, istället för att skanna med ditt antivirusprogram den hittar oftast betydligt mera,du måste uppdatera programmet först innan skanning,börja med en snabbskanning,sen starta om datorn och gör en fullständig skanning
men hoppas att det funkar så att inte skärmen blir svart,programmet kan du ladda ned här posta log/filen sen här. men prova först när du startar datorn med felsäkert läge
och välj senaste fungerande konfiguration om det hjälper,skanna sen..
Citera
2011-06-26, 20:42
Medlem
Crazykarinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
testa om du kan gå in i felsäkert läge med nätverk sen skannar du med MBAM, istället för att skanna med ditt antivirusprogram den hittar oftast betydligt mera,du måste uppdatera programmet först innan skanning,börja med en snabbskanning,sen starta om datorn och gör en fullständig skanning
men hoppas att det funkar så att inte skärmen blir svart,programmet kan du ladda ned här posta log/filen sen här. men prova först när du startar datorn med felsäkert läge
Tack! Ska testa nu.
Citera
2011-06-26, 23:34
Medlem
Crazykarinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
Fick bara några mappar tillbaka resten är fortfarande dolt=(
Citera
2011-06-27, 00:44
Medlem
927s avatar
testa det här programmet
http://download.bleepingcomputer.com/grinler/unhide.exe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto