2011-06-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAwesome
I feel ya' bro.

Problemet är att om han har börjat backa blir det riktigt svårt, han har försatt sig själv i en pinsam situation huruvida han vill det eller inte, och kanske insett det. Så var det iallafall för mig..

Du måste nog helt enkelt visa att du fortfarande är intresserad och låta honom komma till dig..

Hur ska man visa att man är intresserad utan att vara för på?
Citera
2011-06-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoLLiT
Jag är kille och jag har backat från ett antal förhållande. Som ett ordval säger, säger mycket
"Det är jakten som är roligast, inte fångsten"

Ofta backar man för att man är egentligen inte redo för förhållande. Man blir bunden på ett sätt. Det är mycket känslor man inte orkar hantera. Konflikträdd och klarar inte av själv situationen. Sen kan det vara att tjejen är för på och man ser henne som nått billigt luder på något sätt. Man vill ha en tjej som är svår att få, och inte bara säger ja och sen är det fullt ös.

Om en tjej drar sig undan då och då, men ändå visar tecken på ett intresse, så blir man nykär direkt. Men sen är det ju en stor fråga om hurvida tjejen är någon man kan tänka sig spendera framtiden ihop med. Så då gäller det att båda har saker som binder varandra Inte BARN, GIFTERMÅL och EX'et snack på första dejten. Aa, kan ju bero på flera saker. Men ofta vill man leva och inte binda sig innan man kommit till rätta och känner att nu är det slut festat på livet. Svensson all in

Känns som att du satte huvudet på spiken.
Citera
2011-06-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
läs boken Hemligheten av Dan Josefsson http://josefsson.net/blogg-arkiv/137-nya-boken-ute.html

tkr det som står i den verkar vettigt, att vi har olika beteenden inbyggda i oss från barndomen som påverkar hur vi hanterar nära relationer som vuxna. Hos endel triggas flyktbeteende eller en vilja att undvika varje gång de kommer börjar komma nära en person.
Är själv sån.
kan vara det som spökar.

Tack för tipset! jag får kolla upp den.
Han har haft en brokig uppväxt och jag tror att han på många sätt är präglad av det.
Citera
2011-06-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gurkburken-
Hans känslor kanske inte var så starka från början men ville ge det lite tid och se hur det utvecklades. När det sedan börjar dra ihop sej och du vill ha ett seriöst förhållande kom han till insikt att du inte var rätt tjej för honom och han drar sej undan. Det är vanligare att man drar sej undan när man inte är intresserad än att säga det rakt ut. (åtminstone när det gott såpass kort tid).

Alternativ kanske han inte var ute efter ett seriöst förhållande alls från första början utan ville ha ett kk-förhållande. Han insåg att du ville ha ett seriöst förhållande och drar sej undan (men jag har ingen aning om under vilka omständigheter ni träffades.)

Vi känner varandra väl vid det här laget. Vi har varit vänner sedan innan.
Ingen av oss vill förstöra våran vänskap.
Citera
2011-06-26, 22:17
Medlem
Krim1s avatar
Beror nog oftast på 2 saker.

1 - Killen blir osäker om han verkligen vill börja ta det seriöst med dig. Han funderar en hel del om du är flickvänsmaterial, och vill inte ge några falska förhoppningar under den perioden.

2 - Han är inte intresserad av dig på det sättet och markerar det genom att dra sig undan när det blir för intensiv kontakt.

Sen finns ju en 3a också iofs, där han inte ens vet om han vill ha ett förhållande över huvud taget.
Citera
2011-06-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Beror nog oftast på 2 saker.

1 - Killen blir osäker om han verkligen vill börja ta det seriöst med dig. Han funderar en hel del om du är flickvänsmaterial, och vill inte ge några falska förhoppningar under den perioden.

2 - Han är inte intresserad av dig på det sättet och markerar det genom att dra sig undan när det blir för intensiv kontakt.

Sen finns ju en 3a också iofs, där han inte ens vet om han vill ha ett förhållande över huvud taget.

Får hoppas att det är nr 1 då.
Citera
2011-06-26, 22:32
Medlem
-Gurkburken-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondie99
Vi känner varandra väl vid det här laget. Vi har varit vänner sedan innan.
Ingen av oss vill förstöra våran vänskap.

Det är inte där problemet ligger då?
Citera
2011-06-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gurkburken-
Det är inte där problemet ligger då?

Kan det vara.. men hur ska man förhålla sig till det då?
Det är väl inte första gången historiskt sett som vänskap övergått till något mer.
Citera
2011-06-27, 00:50
En enkel regel att hålla sig till. Backar han är han inte kär, backar han inte är han kär.
Slösa inte din tid gå vidare. Känner han trots allt att han är kär kommer han tillbaka. Kärlek är aldrig förhandlingsbart!
Citera
2011-06-27, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondie99
Jag är nog inte den enda som stått som ett frågetecken och undrat vad som egentligen hände.
Killen verkar intresserad och är väldigt på och allting verkar flyta på bra under några veckor.
Men helt plötsligt tar allt en vändning. "Han" drar sig undan och hör alltmer sällan av sig.
Vad är det som händer här?
Varför drar sig killar undan egentligen?

Han ville bara lägra ännu en donna?
Citera
2011-06-27, 02:23
Medlem
Nog tror jag intresset fortfarande finns kvar om man tvärt drar sig tillbaka. Antingen är han osäker, eller har svårt med förhållanden och måste tänka på saken. Eller så vill han ta ett steg tillbaka och vara lite "cool" ett tag, så inte allt kommer direkt. (Jag är likadan).

Tjejer gör tyvärr likadant också, hur länge har det varit on så att säga?
Citera
2011-06-27, 12:15
Medlem
Ratads avatar
Ketchupeffekten, först vill hon bara knulla och om man börjar fundera på att dela ut lägenhetsnycklar till varandra börjar en del tjejer prata barn, krukväxter och hur lite uppmärksamhet de fick av sin pappa. Otäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in