2011-06-26, 15:14
Medlem
Medlem20100615s avatar
Hej,

Jag undrar om det kommer en ny MacBook snart?

Jag tycker mig ha läst att nuvarande MacBook är rätt gammal (funnits sedan maj 2009?). Tror ni att Äpple kommer släppa en ny MacBook så snart Lion kommer ut? I juli?

Isåfall, vad tror ni att den nya MacBooken kommer ha för features? Blir det mest en uppgradering av CPU till i3/i5, snabbare RAM, nya grafikkretsar och kanske en Thunderbolt-anslutning? Vad tror ni att den billigaste kommer att kosta? Kommer de att pressa ner priset till 7-8000 SEK?
Citera
2011-06-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem20100615
Hej,

Jag undrar om det kommer en ny MacBook snart?

Jag tycker mig ha läst att nuvarande MacBook är rätt gammal (funnits sedan maj 2009?). Tror ni att Äpple kommer släppa en ny MacBook så snart Lion kommer ut? I juli?

Isåfall, vad tror ni att den nya MacBooken kommer ha för features? Blir det mest en uppgradering av CPU till i3/i5, snabbare RAM, nya grafikkretsar och kanske en Thunderbolt-anslutning? Vad tror ni att den billigaste kommer att kosta? Kommer de att pressa ner priset till 7-8000 SEK?

Dom släppte ju nyss en ny Macbook Pro, tror bara att dom kommer att uppgradera operativsystemet.
Citera
2011-06-27, 02:48
Medlem
Medlem20100615s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Dom släppte ju nyss en ny Macbook Pro, tror bara att dom kommer att uppgradera operativsystemet.

Nu blandar vi väl ändå ihop äpplen med päron. Macbook Pro har nyligen kommit i ny version men Macbook är lite gammal och kostar dessutom nästan lika mycket som en Macbook Pro.
Citera
2011-06-28, 02:44
Medlem
Precis, som talaren ovanför sa.
Apple släpper en ny version av Macbook väldigt snart, dessutom släpps då även en ny version av Macbook Air och Mac Mini.

Alla dessa tre nya versioner släpps då Lion är redo för försäljning.
Citera
2011-07-20, 22:37
Medlem
Medlem20100615s avatar
Nehepp. De beslutade sig för att skrota MacBook.

Vad tråkigt. Det hade varit kul med en galet prispressad äppelburk som kostar lika mycket som en HP. Det hade varit kul om det här argumentet försvunnit: "- En Mac kostar mer - det är onödigt att betala mer för design, det är ju samma hårdvara ändå"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in