2011-06-26, 02:01
Medlem
heysanns avatar
Om man får hemska bakfyllor och inte tycker det är roligt att dricka längre, vad ser ni då för fördelar med att röka ibland istället? hur känner ni er dagen efter osv? och om man blir bakis av att dricka, blir ni då likadana när ni har rökt?
Citera
2011-06-26, 02:28
Medlem
ShouldBeFines avatar
Rökat sitter i ungefär 2 timmar, efter det kan man känna sig seg/trött under några timmar. Däremot finns det absolut ingen bakfylla dagen efter av röka.
Citera
2011-06-26, 02:32
Medlem
vet inte om de är så för alla, men oftast när jag tar en gonatt spliff brukar jag känna mig lite smått trög seg och flummig ut dagen efter, dock kanske det inte är så för alla
Citera
2011-06-26, 02:33
Medlem
FlapJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutob
vet inte om de är så för alla, men oftast när jag tar en gonatt spliff brukar jag känna mig lite smått trög seg och flummig ut dagen efter, dock kanske det inte är så för alla

Det beror också till stor del vad man röker
Citera
2011-06-26, 02:49
Medlem
heysanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlapJack
Det beror också till stor del vad man röker

syftar på vanligt grönt,

asso jag undrar för när jag har rökt innan har jag oftast druckit också, å då har jag blivit bakfull endå... + fått en fruktansvärd snening en gång på spice ... = riktigt hemsk bakfylla..
Citera
2011-06-26, 05:11
Medlem
Tycker inte alkohol och röka går att jämnföra på ett bra sätt. Helt olika rus enligt mig. Sitter och dricker lite bärs just nu, skulle byta det mot en spliff 100 gånger av 100.
Citera
2011-06-26, 07:26
Medlem
ThiefAlthaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvvv
Tycker inte alkohol och röka går att jämnföra på ett bra sätt. Helt olika rus enligt mig. Sitter och dricker lite bärs just nu, skulle byta det mot en spliff 100 gånger av 100.
Eller att för en lördagskväll byta samtliga glas med alkoholhaltiga drycker som serveras under tiden med en liten liten söt med väldigt liten spliff istället.
Hur mycket skulle den lördagen kostat myndigheterna när man räknat med allt stök som hör till en lördagskväll. Och hade misshandel och skadegörelse då varit lika mycket ett utspritt problem? Hur många misshandelsfall skulle bli rapporterade?

Jag glider iväg från det egentliga ämnet. Men den föreställningen drabbade mig och jag tyckte det var extremt intressant att tänka lite runt det.

F'låt
Citera
2011-06-26, 07:27
Medlem
Andreashers avatar
Alltså, bakfull blir man ju på grund utav vätskebrist.
Dricker du mycket vatten och kanske äter en alvedon innan du lägger dig, kommer du troligtvis inte vara bakis när du vaknar.
Är man svinfull dock så blir du oftast bakfull i vilket fall..
Nej, jag blir aldrig bakis på röka.
Kan bli lite seg dagen efter dock, beror på hur mycket jag röker dagen innan.
Citera
2011-06-26, 08:14
Medlem
OleYellers avatar
Jag känner definitivt av en slags subtilare bakfylla när jag rökt en stabil mängd kvällen innan. Fast det är inget som kan jämföras med vad man vaknar till efter en riktig bläcka på krogen.
Citera
2011-06-26, 15:53
Medlem
creteks avatar
Röka botar bakfyllan, när jag mår som värst på morgonen röker jag och blir normal samtidigt lite mysig.
Citera
2011-06-26, 16:45
Bannlyst
Dricker inte alkohol jag röker istället.

Detta efter som jag röker cigaretter (så spela roll om jag röker annat istället) och inte vill utsätta min kropp för något så farlig som sprit.
Citera
2011-06-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heysann
Om man får hemska bakfyllor och inte tycker det är roligt att dricka längre, vad ser ni då för fördelar med att röka ibland istället? hur känner ni er dagen efter osv? och om man blir bakis av att dricka, blir ni då likadana när ni har rökt?
  • Man slipper vakna upp dagen efter med ångest av grejer man sagt eller gjort.
  • Man vaknar upp och är utvilad, efter en god natts sömn. Inte att man vaknar kl 07.00, bakis som ett as och kan varken äta eller dricka fastän man verkligen borde.
  • Nej man får ingen baksmälla utav röka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in