2011-06-26, 00:18
Medlem
Tjenare! Har en liten fråga Ang virtuel PC..

Jag har så att jag ibland kör en del nerladdade spel och andra programm som ibland bruksar kunan ställa till med lite oönskade grejer så min daotr blir ofta seg och måste ominstalleras hyfsat ofta, men Funderar på att göra dom mer Riskabla grejerna i en Virtuell Dator i Virtual PC. har testat lite och fick nån virus Varing på den virtuella Datorn, men har inte fått nåt eller märkt något på "vanliga datorn" så är det ett bra sätt att få in skräpet på en virtuell dator och sen lät bli av med det istället för att köra det på riktiga datorn?

Mvh Alex
Citera
2011-06-26, 00:42
Medlem
Kontrollera felstavningarna, storbokstav osv.

onT: Ja.
Citera
2011-06-26, 01:00
Medlem
Stöd för DirectX brukar vara sisådär i virtuella maskiner så du kanske inte kan spela. Dessutom får du en fin liten minskning av prestanda.

Vet inte hur VirtualPC fungerar men i VirtualBox kan man skapa "snapshots" som är en avbildning av din virtuella maskin. Skapa en snapshot när din VM är nyinstallerad och ren, så kan du enkelt återställa datorn om du får in nån skit.
Citera
2011-06-26, 15:46
Moderator
Protons avatar
Upptäckte precis att MS nyaste release av virtual PC har ett klart begränsat utbud av vilka system det kan köra som gästsystem. Win 9x funkar till exempel inte alls, utan det verkar som om det tidigaste den kan köra är win 2k (eller var det XP?). Dessutom verkar den inte vilja veta av några som helst linux-distar, så den ser ut att ha ganska många begränsningar vid första anblicken.

Vet dock inget om hårdvarustödet, men i virtual pc 2007 var det lite ssisådär med det, det kanske har förbättrats i nya versionen?
Citera
2011-06-26, 16:22
Medlem
qrizzes avatar
Rekommenderar Virtualbox. Har det mesta man behöver.
Citera
2011-06-26, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waws
Stöd för DirectX brukar vara sisådär i virtuella maskiner så du kanske inte kan spela. Dessutom får du en fin liten minskning av prestanda.

Vet inte hur VirtualPC fungerar men i VirtualBox kan man skapa "snapshots" som är en avbildning av din virtuella maskin. Skapa en snapshot när din VM är nyinstallerad och ren, så kan du enkelt återställa datorn om du får in nån skit.
snapshots äger... det är ju nästan som att ha en tidsmaskin...
Citera
2011-06-26, 21:23
Medlem
Run3s avatar
Jobbigt att läsa vad du skrivit. Men VirtualBox låter väl som något som skulle passa, antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in