2011-06-25, 16:43
Bannlyst
Hej, jag funderar på att köpa min första bräda.

Förut var jag inne på att köpa en longboard men nu funderar jag istället på att köpa skateboard. Jag ändrade mig till skateboard eftersom jag tror att det kan vara kul att trixa och så.

Om man kör " långkörning " eller vad det kallas, alltså att man använder brädan som ett färdmedel, är det stor skillnad på att använda en longboard istället för skateboard då?

och är det svårt att lära sig trixa på skateboard eller lär man sig det ganska fort?

Vad rekommenderar ni till mig?
Citera
2011-06-25, 16:49
Medlem
slowmedowns avatar
Det är bara missbildade töntar som kör longboard. Köp en skateboard så får du leka med de coola killarna!
Citera
2011-06-25, 16:50
Bannlyst
hahah joo ja tycker lite detsamma
Citera
2011-06-25, 17:23
Medlem
Cyberspindels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
Det är bara missbildade töntar som kör longboard. Köp en skateboard så får du leka med de coola killarna!
Och du är väl ett jävla äckligt cp förstår jag?
Citera
2011-06-25, 17:29
Medlem
Pa1n0fD3aThs avatar
Om du tänkt använda brädan som färdmedel rekommenderar jag dig att skaffa en longboard då det är detta ändamål de är tillverkade för. Vill du bara glida runt, skata och lära dig trixa är det såklart en hederlig skateboard du skall införskaffa.
Att lära sig göra trix och dylikt är inte särskilt svårt om du ger manken till.
Har du polare som skatar? Isåfall underlättar det ditt beslut eftersom du självklart ska köpa det som de kör. En longboard kan du även tillverka själv ganska enkelt, det enda du behöver köpa då är truckar och allt det där.
Citera
2011-06-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown

Citat:
Ursprungligen postat av Cyberspindel
Och du är väl ett jävla äckligt cp förstår jag?

Det är ungefär såhär dialogerna mellan skateboardåkare (slowmedown) och longboardåkare (Cyberspindel) ser ut

Min personliga åsikt är att det bara är såna som inte kan/vågar trixa som köper en longboard Lite som fotbollsdomare, dom var för dåliga för att bli spelare men dom hittade ändå ett sätt att vara på planen.

Om du ska använda den som färdmedel är helt klart longboard bättre, men då kan du väl lika gärna köpa en cykel eller nåt? Brädor är fan inte till för att ta sig fram fort/bekvämt/enkelt, de är till för att ta sig fram snyggt

Svårt att lära sig trixa är väl en smaksak. Vad vill du lära dig liksom? En ollie och en kickflip lär man sig på någon dag, om man bara kör på. Svårare tricks tar så klart längre tid...
Citera
2011-06-25, 19:37
Bannlyst
Okej jag har bestämt mig för att det blir skateboard.

Vilken skateboard ska man köpa och vad ska man tänka på?

Tänkte köpa från hollywood eftersom jag har 200 kr rabatt där:

http://www.hollywood.se/sv/67/skateboard#filter={10:[2728]}&page=1

Vilken ska man välja eller finns det billigare affärer fastän ja har rabatt??
Citera
2011-06-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvalax10
Okej jag har bestämt mig för att det blir skateboard.

Vilken skateboard ska man köpa och vad ska man tänka på?

Tänkte köpa från hollywood eftersom jag har 200 kr rabatt där:

http://www.hollywood.se/sv/67/skateboard#filter={10:[2728]}&page=1

Vilken ska man välja eller finns det billigare affärer fastän ja har rabatt??

http://www.hollywood.se/sv/product/13573/dipstick-medium-logo-tt-teal-blk-wht-7-8#filter-4
Den hade jag köpt om du prompt ska köpa en komplett bräda
Citera
2011-06-26, 18:07
Medlem
Longboard är mycket mer än bara cruising, kan göra mycket olika saker som downhill, sliding osv.
Ni fräna skateboard åkare borde prova lite högre hastigeter 60-70km/h där snackar vi manlighet och adrenalinkick på högnivå!
Citera
2011-06-26, 19:27
Medlem
Omegamans avatar
Är du osäker så finns det ju alternativ som är lite mitt emellan. Jag kan tänka mig att det är lättare att komma igång med longboard. Skateboard har jag själv inte åkt så mycket på men det är absolut inget jag vill pusha runt på.

Kolla efter kortare longboards med tail. Personligen så säger jag köp en longboard men då är jag väldigt partisk.

Titta på loadeds ceviche så förstår du vilka modeller jag tänker på.
Citera
2011-06-26, 20:16
Medlem
Och just det, jag tycker absolut du ska köpa en skateboard istället för longboard, då jag tycker att det är sjukt mycket roligare och longboard blir så djävulskt långtråkigt! Det är min åsikt..
Citera
2011-06-26, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exii
Longboard är mycket mer än bara cruising, kan göra mycket olika saker som downhill, sliding osv.
Ni fräna skateboard åkare borde prova lite högre hastigeter 60-70km/h där snackar vi manlighet och adrenalinkick på högnivå!

tsss....

Ni ofräna longboardåkare borde testa på nåt sånt här:

http://www.youtube.com/watch?v=fhfx-S7lHPc

Säg som det är, ni var inte duktiga nog för att köra på en vanlig skateboard... Klarade inte och olla mer än en tumme så började grina och gick över till longboard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in