2011-06-27, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 26543423
Nu gör du det igen! Plockar lite meningar från mitt inlägg och tolkar det på ditt sätt. Jag skrev "... från en användare som har dussintals anti Islam videos." vilket du missade? Menar du att denna användare är Channel 4 i UK och tycker du att hans uppladdade filer är i nivå med Channel 4 i UK när det gäller objektivitet? Jag skrev även att dessa rötägg finns överallt och är just rötägg. Hur vill du att jag försvarar någon, som jag själv skriver är ett rötägg. Det vore precis som om jag bad dig att försvara en muslim.

Du är ju helt vrickad. Användaren har naturligtvis lagt upp materiell producerat av Channel 4. Dispatches är ett samhällsprogram som går på Channel 4 i UK. Och detta var ett program i den serien.

http://www.channel4.com/programmes/dispatches

http://www.channel4.com/programmes/dispatches/episode-guide/series-19/episode-1

http://www.channel4.com/programmes/dispatches/episode-guide/series-24/episode-1
Citera
2011-06-27, 15:46
Medlem
GreenGrapess avatar
Det faktum att demokrati är en ideologi och ett statskick, medan Islam är en religion och de därför inte på något sätt är oförenliga, var alltså inte värt att nämna?
Citera
2011-06-27, 16:52
Medlem
26543423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachNukeEm
Du är ju helt vrickad. Användaren har naturligtvis lagt upp materiell producerat av Channel 4. Dispatches är ett samhällsprogram som går på Channel 4 i UK. Och detta var ett program i den serien.

http://www.channel4.com/programmes/dispatches

http://www.channel4.com/programmes/dispatches/episode-guide/series-19/episode-1

http://www.channel4.com/programmes/dispatches/episode-guide/series-24/episode-1

Helt otroligt! Jag har sett programmet och youtube-klippet du länkar till. Medger du inte att youtube-klippet, som du länkar till, är ett klipp ur programmet? Användaren har ett dussintal uppladdade Islam kritiska klipp, stämmer det? Har du läst uppladdarens kommentarer? Att man inte får se hela programmet utan enbart vissa sekvenser, att användaren har dussintal Islam kritiska klipp och att uppladdaren hatar Islam betyder... Att jag är vrickad och att uppladdaren är objektiv i frågan?!?! Vet du vad det är för muslimer som behandlas i klippet? Dessutom så måste jag påminna dig igen, för 1000-e gången, att det står "Jämföra Islam Med Demokrati." Islam som en lära, och inte 1,5 miljarder individers handlingar och åsikter. TS radar ju upp tvivelaktiga påståenden inom läran Islam, styrk/bemöt dessa med stöd från läran Islam. Demokrati är en ideologi, eller hur? Inte är det handlingar från alla människor i "demokratiska stater". Har jag fel eller definierar du demokrati på annat vis?
Citera
2011-06-27, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 26543423
Helt otroligt! Jag har sett programmet och youtube-klippet du länkar till. Medger du inte att youtube-klippet, som du länkar till, är ett klipp ur programmet? Användaren har ett dussintal uppladdade Islam kritiska klipp, stämmer det? Har du läst uppladdarens kommentarer? Att man inte får se hela programmet utan enbart vissa sekvenser, att användaren har dussintal Islam kritiska klipp och att uppladdaren hatar Islam betyder... Att jag är vrickad och att uppladdaren är objektiv i frågan?!?! Vet du vad det är för muslimer som behandlas i klippet? Dessutom så måste jag påminna dig igen, för 1000-e gången, att det står "Jämföra Islam Med Demokrati." Islam som en lära, och inte 1,5 miljarder individers handlingar och åsikter. TS radar ju upp tvivelaktiga påståenden inom läran Islam, styrk/bemöt dessa med stöd från läran Islam. Demokrati är en ideologi, eller hur? Inte är det handlingar från alla människor i "demokratiska stater". Har jag fel eller definierar du demokrati på annat vis?

Klippet är nästan en timme långt. Det är inte "ett klipp" det är hela programmet. De har klippt bort reklamen.

Demokrati är inte en ideologi, det är ett stadsskick där två eller flera partier eller ideologier finns representerade. Oftast är inte partierna bundna till någon specifik ideologi heller. Innevånarna i landet röstar, oftast i fasta cykler om 3 - 5 år. Om inte folket är nöjt med vad de styrande av ett parti presterar röstar de på något annat. Det förlorande partiet lämnar över makten utan att någon som helst blodutjutelse.

Folket som röstade på det förlorande partiet kan gnälla hur mycket de vill, de får ta nya tag vid nästa val.

Att din kunskap om demokrati är så bristfällig kan endast förklaras med att du har ditt Islamska filter i öronen. Kanske du borde läsa på lite om demokrati och demokratins grundpelare.

Om du gör det kommer du snabbt förstå varför Islam ej är kompatibelt med demokrati.

Källa på att du "måste påminna mig igen, för 1000-e gången" när ämnet har mindre än 20 inlägg. Idiot!
Citera
2011-06-27, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenGrapes
Det faktum att demokrati är en ideologi och ett statskick, medan Islam är en religion och de därför inte på något sätt är oförenliga, var alltså inte värt att nämna?

Islam är i allra högsta grad en ideologi inbakad i en religion.
Citera
2011-06-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenGrapes

Som vanligt, påståenden utan verklig förankring. Du påstår en sak som du aldrig kommer kunna bevisa. Om du har rätt eller fel spelar dig ingen roll. Det enda FAKTUMET i frågan är: DET FINNS INTE EN ENDA ISLAMSK DEMOKRATI I HELA UNIVERSUM!
Förenligt eller?
Citera
2011-06-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Detta måste vara en av de mest vinklade och förvrängda jämförelser jag hört i detta ämne - och det är inte lite det!

I stort sett ALLA påståenden om islam i TS är lögn, eller rejäla överdrifter!

Givetvis "glömmer" trådstartaren att muslimer vill ha demokrati, och att det största hindret för denna deras utveckling är - de västerländska demokratierna!

Islam är ingen som helst motsättning till demokrati!

Punkt!

Muslimernas enda hinder för demokrati är islam. Allt fel? Vad är det som inte stämmer? Får en mussekvinna gifta siig med en jude el kristen? Får man lämna islam utan att riskera sitt liv?

- Du föds som en "lycklig muslim".
- Du tvingas lägga dig för gud i nästan förnedrande former. Du SKA bara göra det!
- Gud bestämmer hur kvinnor ska gå klädda.
- Politisk inriktning, glöm det! Med islam får du allt dukat på bordet.
- Äktenskap, kvinnan får ENDAST gifta sig med en muslimsk man. Mannen får dock fritt välja.
- Mannen får tukta sin fru. Är hon dum så ge henne en jävel!
- Du får inte lämna din tro. Inte med livet i behåll.
- Demokratiska val, det förekommer inte. I de fall de gör det så vinner alltid en terrororganisation.
- Arrangerade äktenskap, mer regel än undantag.
- Barnäktenskap mer regel än undantag, i MENA i allafall.

Västvärldens fel? Varje gång väst försökt bygga upp strukturer i Irak o Afganistan, vilka är det som försöker sabotera det? Mycket allahu akbar där ska du veta!

Muhammed-förnekaren och förnekaren Dao har ventilerat!
Senast redigerad av spandido 2011-06-27 kl. 22:24.
Citera
2011-06-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Det verkar vara DU som tar offerrollen här!

Jag vill bara att folk skall skaffa kunskap om det de uttalar sig om!

Daos arroganta stil igen. Precis som om Dao Profet-förnekaren är den enda kunniga! Det enda hon är bra på är att neka och förneka. Sanningen o Dao är inte förenliga!
Citera
2011-06-28, 01:48
Medlem
Wincidis avatar
Till att börja med är demokrati ett folkstyre, friheter hit och dit har med frihet att göra inte demokrati. Men med det sagt är islam demokratins motsats då den likt alla religioner inte vill ha ett folkligt styre utan ett "heligt" styre, där "gud" har bestämt lagen.
Citera
2011-06-28, 03:12
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wincidi
Till att börja med är demokrati ett folkstyre, friheter hit och dit har med frihet att göra inte demokrati. Men med det sagt är islam demokratins motsats då den likt alla religioner inte vill ha ett folkligt styre utan ett "heligt" styre, där "gud" har bestämt lagen.

På sätt och vis. I Islam är grunden den att Gud stiftar lagar, inte människan. Så Gud är den högsta källan för lagar, inte människans egna begär. Däremot så innebär det inte att folket inte alls ska få lov att bestämma, men det måste finnas regulationer.

Exempelvis kan folket vara med och välja vilka ledare som ska styra dem, men det måste finnas regulationer då på detta, exempelvis ska ledaren vara islamisk och inte sekularist med mera.

Så Demokrati kan förenas, men inte den västerländska formen av demokrati.
Citera
2011-06-28, 03:18
Medlem
Wincidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
På sätt och vis. I Islam är grunden den att Gud stiftar lagar, inte människan. Så Gud är den högsta källan för lagar, inte människans egna begär. Däremot så innebär det inte att folket inte alls ska få lov att bestämma, men det måste finnas regulationer.

Exempelvis kan folket vara med och välja vilka ledare som ska styra dem, men det måste finnas regulationer då på detta, exempelvis ska ledaren vara islamisk och inte sekularist med mera.

Så Demokrati kan förenas, men inte den västerländska formen av demokrati.

västerländsk demokrati? demokrati är demokrati, det betyder folkstyre, det betyder inte 60% folkstyre 40% gud, det betyder folkstyre 100%, låt oss ta ett exempel som inte har med religion att göra, I Kina kan man rösta på diverse ting, bla representanter mm. Detta betyder inte att det är en demokrati just pga att folkstyret existerar i en viss utsträckning, det är samma sak med religion, bara för att du har vist självstyre så är det inte demokrati, det är allt eller inget som gäller.
Citera
2011-06-28, 08:12
Medlem
26543423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachNukeEm
Klippet är nästan en timme långt. Det är inte "ett klipp" det är hela programmet. De har klippt bort reklamen.

Demokrati är inte en ideologi, det är ett stadsskick där två eller flera partier eller ideologier finns representerade. Oftast är inte partierna bundna till någon specifik ideologi heller. Innevånarna i landet röstar, oftast i fasta cykler om 3 - 5 år. Om inte folket är nöjt med vad de styrande av ett parti presterar röstar de på något annat. Det förlorande partiet lämnar över makten utan att någon som helst blodutjutelse.

Folket som röstade på det förlorande partiet kan gnälla hur mycket de vill, de får ta nya tag vid nästa val.

Att din kunskap om demokrati är så bristfällig kan endast förklaras med att du har ditt Islamska filter i öronen. Kanske du borde läsa på lite om demokrati och demokratins grundpelare.

Om du gör det kommer du snabbt förstå varför Islam ej är kompatibelt med demokrati.

Källa på att du "måste påminna mig igen, för 1000-e gången" när ämnet har mindre än 20 inlägg. Idiot!

Hehe Jag förstår, du vägrar acceptera den minsta gemensamma nämnaren, Ideologi, som en jämförande faktor mellan Islam och Demokrati. Du missade min poäng, som i de andra trådarna, där det ständigt påpekas att Islam är en lära och inte 1,5 miljarder människors individ egenskaper. Förstår inte riktigt vad du vill diskutera, när du hänvisar till korrupta muslimers beteenden och kallar mig för olika glåpord. Det framgår ganska tydligt att ditt enda intresse är att smutskasta Islam. Sen att du kan klicka dig fram till Wikipedia och klippa/klistra, samt kan hitta den svenska betydelsen av Ideologi är väll inte så märkvärdigt? Jag har inte påstått att demokrati=Islam, men är villig att diskutera saken utifrån en gemensam grund.

Sedan så har jag inte fått något "moget" svar på följande:

"..Användaren har ett dussintal uppladdade Islam kritiska klipp, stämmer det? Har du läst uppladdarens kommentarer?"

Med en sådan källa och med ett rent "FILTER" som du har; Helt seriöst, vilken slutsats drar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in