Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-11-05, 00:22
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webbe
Som även andra har uttryckt tidigare, "14-isar" kanske inte stannar så länge här. Men Min uppfattning om FB och dess forum är att alla är välkomna hit, även fjortisar. Alla kanske inte passar. Men att stänga ute en kategori människor, bara för att man inte gillar dom funkar inte.
Sen är det som LT skrev. Många här är mentalt under 10.
Nähä, det är ju faktiskt 18-årsgräns här
Citera
2004-11-05, 00:27
Bannlyst
förfärligt,, är mitt bidrag
Citera
2004-11-05, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Äsch, fjortisarna som kommer hit fattar vinken ganska snabbt. Dom blir antingen utbuade eller bannade p.g.a. oförstånd.
joo.. om man intenär som dej å försöker spela stor å duktig.... eller hur Henke.. "dum strut"

EDIT: hääänke går i min klass! han vill gärna vara som ni stora pojks förstårni
Citera
2004-11-05, 02:02
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
prova att googla på ert användarnamn
  1. Forskning & Framsteg 8/02 - Björnens vintersömn hjälper ...
  2. Forskning & Framsteg 8/02 - Björnens vintersömn
  3. Sökresultat: (ALLÄRS)
  4. VA använd:vatten och avlopp
  5. Björn i idet
  6. Flashback Forum - Mördarnallen
Som nummer sex dyker jag upp för första gången. Med mördarnallen också!
Citera
2004-11-05, 07:38
Medlem
Webbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix

Japp du har alldeles rätt i det. Men vår regel om 18-årsgräns eller stoppa länkarna på google lär knappast hindra dem att ramla in här då och då. Även om forumet är ganska hårt styrt så har aldrig FB stått för informationsstrypning och censur.
Google däremot har blivt ifrågasatt när det gäller den biten.

Namngooglet är fortfarande OT. Lås tråden!
Citera
2004-11-05, 09:20
Medlem
anteDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag kan faktiskt tycka att det är lite jobbigt att när jag söker på "BF_Sweden" på google så dyker det upp ett hundratal trådar jag skrivit i. I och med att "BF_Sweden" ingår i min mailadress som jag delar ut till föräldrar, arbeten och liknande så kan ju en uppfinningsrik människa lätt ta reda på vad jag tycker och tänker i de flesta ämnen då det blivit ett antal inlägg från min sida. Visserligen är det ju min lathet som gjort att jag inte haft seperata nicks på flashback och mina mer seriösa(!) kontakter på internet men det skulle ju ändå vara bra om man slapp alla dessa resultat på google när man knappar in sitt användarnamn.

Det är helt ok för mig att om man söker på ordet "flashback" på google så får man upp resultat som leder hit men just användarnamnen känns lite för mycket.

Lessen, men du får nog helt enkelt ta ditt kast och stå för dina åsikter. Du är inte anonym på Internet om du tror det.

Dessutom, ju längre du spenderar på ett forum av den här typen, desto mer detaljer om dig kommer fram. Någon har säkerligen redan klurat ut vem du är utan att du sagt det till någon. Jag vet själv att jag luskat ut vem som gömmer sig bakom vissa nick, utan att ens pratat med dem. Detta enbart genom att läsa deras inlägg.
Citera
2004-11-05, 09:43
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneo
joo.. om man intenär som dej å försöker spela stor å duktig.... eller hur Henke.. "dum strut"

EDIT: hääänke går i min klass! han vill gärna vara som ni stora pojks förstårni

Haha vem fan är du egentligen?
Aha, du är bannad, då förstår jag.

Angående den här 18-årsgränsen så respekterade jag faktiskt den utan att tänka på det. Jag läste flera månaer innan jag registrerade mig. Sen i Februari 2004 reggade jag mig (fyllde 18 år Dec 2003). Så jag respekterade den rekommenderade åldergsgränsen, utan att tänka på det.
Citera
2004-11-05, 11:11
Medlem
nollnittons avatar
Jag sökte på mitt nick,och visst fan kom det upp saker från FB på det

Jag sökte även på min mailadess, men där hittade jag inget, som tur var
Citera
2004-11-05, 13:51
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webbe
Namngooglet är fortfarande OT. Lås tråden!
På vilket sätt skulle det vara OT om jag får fråga? Tråden handlar om faran med att man kan hitta länkar till Flashback på google. De som har sökt på sitt namn har letat efter just länkar till Flashback. Så? Vad är OT?
Citera
2004-11-06, 13:50
Medlem
Eremitens avatar
Jag gjorde en sökning på Eremiten+Flashback, och hittade bl.a. en sida där någon har klistrat in min ena signatur (De flesta människor...):
http://www.fajaf.com/lokalt/citat.html
Citera
2004-11-06, 14:39
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Nähä du, där har du faktiskt fel (tror jag i alla fall). Det finns faktiskt ingen åldergräns här på FB. 18-årsgränsen är bara en rekomenderad minimiålder. Det är i varje fall vad som står under FB logan högst upp på sidan.
Citera
2004-11-06, 14:55
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Jag gjorde en sökning på Eremiten+Flashback, och hittade bl.a. en sida där någon har klistrat in min ena signatur (De flesta människor...):
http://www.fajaf.com/lokalt/citat.html
hehe, det var ju coolt. Du funderar inte att registrera ordföljden så att du kan plocka ut royalties när den används?

Om jag söker på agitator och flashback så kommer min prfil som första träff, men länken leder till min åsiktsfrände smartypants profil. Detta är ironi på hög nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in