Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-10-27, 11:46
Medlem
Carradines avatar
Google kommer fram till att 257 sidor länkar till www.flashback.se, någon som vill börja med att be dessa ta bort länkarna?

För Google rankar sidor delvis på hur många som länkar till sidan i fråga, ju färre som länkar dessto mindre chans att sidan kommer upp.
Citera
2004-11-01, 10:01
Medlem
Bitmasters avatar
ett bättre sätt att få bort alla fjortisar är att öppna ett nytt forum, som inte tar in nya medlemmar. Bara konton som t ex har över 200 poster (eller nåt sånt) överförs till det nya forumet. Det nya forumet kräver att man registrerar sig för att över huvud taget kolla runt på forumet. Sen tar man bort funktionen för att skapa nya konton. Voila! Ett nytt, fjortisfritt forum, där allvarligare diskussioner kan pågå.
Citera
2004-11-01, 10:43
Medlem
M2ks avatar
Märkligt. Körde en googling på 'M2k', och det visar sig finnas ca 181 000 sidor, bra anonymitetsval m a o. Men bland dessa tusentals finns en med följande ingress:

- Flashback Forum - Visa profil: M2k
... Visa profil: M2k. Senior Member. Senaste aktivitet: Idag 10:46. Signatur. ...
Hitta alla inlägg av M2k. Hitta alla ämnen startade av M2k.
...
forum.flashback.info/scandinavia/ member.php?find=lastposter&f=77 -

Denna länk leder till profilen för medlem 'UrSvensk' (från Jämtland)? Visserligen är jag ursvensk, och det känns bra att herr Google är medveten om detta faktum, men länkningen... *mysko*

Efter en refresh, så pekar länken mot profilen för medlem 'vger'... hmmm, vad sysslar du med, Google? *lol*
Citera
2004-11-02, 02:43
Medlem
Postbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Märkligt. Körde en googling på 'M2k', och det visar sig finnas ca 181 000 sidor, bra anonymitetsval m a o. Men bland dessa tusentals finns en med följande ingress:

- Flashback Forum - Visa profil: M2k
... Visa profil: M2k. Senior Member. Senaste aktivitet: Idag 10:46. Signatur. ...
Hitta alla inlägg av M2k. Hitta alla ämnen startade av M2k.
...
forum.flashback.info/scandinavia/ member.php?find=lastposter&f=77 -

Denna länk leder till profilen för medlem 'UrSvensk' (från Jämtland)? Visserligen är jag ursvensk, och det känns bra att herr Google är medveten om detta faktum, men länkningen... *mysko*

Efter en refresh, så pekar länken mot profilen för medlem 'vger'... hmmm, vad sysslar du med, Google? *lol*

Google hänvisar till två stycken länkar till din profil, varav en av de är felaktig. Aningen mysko.
Citera
2004-11-02, 03:47
Medlem
jols avatar
När vi fick vår p133:a med 28.8 modem stog flashback som en av länktipsen från en trycksak från postens portal(personalköpte genom posten), så det är redan försent att försöka mörka sidan
Citera
2004-11-04, 16:29
Medlem
hagge3s avatar
Äsch, fjortisarna som kommer hit fattar vinken ganska snabbt. Dom blir antingen utbuade eller bannade p.g.a. oförstånd.
Citera
2004-11-04, 16:34
Bannlyst
Söker man på drpsyk så kommer CS-bögen upp..

Fan.. mina föräldrar vet om att jag kallar mig drpsyk på internet
Citera
2004-11-04, 16:39
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Jag är lite skeptisk till att Google's spärrar är så vettiga. Jag sökte en grej en gång och fick upp något som sa att ägaren till min sökning inte ville att Google skulle länka dit. Sedan kunde man läsa vidare och då fick man se företagets mail till Google, eller något i den stilen, och vilka sidor som de inte ville att Google skulle länka till. Alltså hade Google ändå en länklista till olika siter som företaget inte ville att en sökare skulle se.
Citera
2004-11-04, 16:53
Medlem
MooGyMaNs avatar
prova att googla på ert användarnamn
Citera
2004-11-04, 17:12
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN

En kille i Valdermarsviks Teaterförenings styrelse har hagge3@hotmail.com som mejladress.

Creds till mig.
Citera
2004-11-04, 17:17
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:

Det var det jag gjorde och det som föranledde att skriva i denna tråd vilket du tycks ha missat.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag kan faktiskt tycka att det är lite jobbigt att när jag söker på "BF_Sweden" på google så dyker det upp ett hundratal trådar jag skrivit i. I och med att "BF_Sweden" ingår i min mailadress som jag delar ut till föräldrar, arbeten och liknande så kan ju en uppfinningsrik människa lätt ta reda på vad jag tycker och tänker i de flesta ämnen då det blivit ett antal inlägg från min sida. Visserligen är det ju min lathet som gjort att jag inte haft seperata nicks på flashback och mina mer seriösa(!) kontakter på internet men det skulle ju ändå vara bra om man slapp alla dessa resultat på google när man knappar in sitt användarnamn.

Det är helt ok för mig att om man söker på ordet "flashback" på google så får man upp resultat som leder hit men just användarnamnen känns lite för mycket.
Citera
2004-11-05, 00:07
Medlem
Webbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Därimot tror jag riksen ökar att fjortisar besöker sidan

Som även andra har uttryckt tidigare, "14-isar" kanske inte stannar så länge här. Men Min uppfattning om FB och dess forum är att alla är välkomna hit, även fjortisar. Alla kanske inte passar. Men att stänga ute en kategori människor, bara för att man inte gillar dom funkar inte.
Sen är det som LT skrev. Många här är mentalt under 10.

Navelskåderi är det som gör människan blind

Jag ska f.n. ta som min livsuppgift att se till att länkarna på Google blir ännu fler, om FB.

Citat:

Klart OT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här