Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-25, 02:25
Medlem
kleskens avatar
Tjabba
Jag har länge försökt få Star Wars Racer att fungera på min dator men får absolut inte till det så nu frågar jag efter hjälp här.

Listar alla olika problem jag har stött på.

Win7:
Startar inte alls då jag kör i 64-bitar och spelet är 16-bitar. (klagar på detta)

Win98:
Startar inte då det står att datorn saknar stöd för 3-D.

Win2000, WinXP:
Startar men flimmrar hela tiden samt att grafiken är väldigt konstig.

Har testat XP och 2000 direkt på hdd samt VMWare och det är där jag helst vill köra det då det skulle vara enklast.

Har sökt som en galning efter lösningar, de få jag hittar säger alla samma sak att jag ska patcha, när jag tillslut hittar patch-filerna så ändrar dem ingenting utan det är fortfarande samma problem.

Har funderat på å försöka skaffa en lite äldre dator för å kunna lira äldre spel, men det ser jag som en sista utväg.

JÄVLIGT tacksam för en lösning på det här, vill kunna spela ett av mina favoritspel igen
Citera
2011-06-25, 03:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Finns dosbox till w7 64bit?
Citera
2011-06-25, 04:03
Medlem
kleskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Finns dosbox till w7 64bit?

Det är inte ett DOS-spel (testade även det för att bekräfta)
Citera
2011-06-25, 05:02
Medlem
Fargoths avatar
Prova ta egenskaper på exe-filen och ändra kompabilitetsläge till det Windows som det är avsett för.
Citera
2011-06-25, 18:38
Medlem
kleskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Prova ta egenskaper på exe-filen och ändra kompabilitetsläge till det Windows som det är avsett för.

Glömde nämna att jag även testat alla olika kompabilitetslägen
Citera
2011-06-25, 20:16
Moderator
Protons avatar
En del spel vet jag att jag fått fart på genom att köra dem i min xp-installation, då de haft en 16-bitarsinstaller som inte velat funka i 64-bitars win7.

Andra spel som jag gärna velat spela har prompt vägrat funka oavsett kompatibilitetsläge. Det verkar inte gå att starta hur gamla spel som helst på en XP helller. Tyvärr.

Enda sättet då är troligen att antingen som nån sa fixa dosbox, eller så går det kanske att skapa en virtual pc-image med en win9x-installation om man kan få tag på en win9x-image? Kan ju bli lite lurigt med drivisar iofs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in