2011-06-24, 20:36
Medlem
serpentinen-s avatar
Bifogar en spotifylänk, då just den här låten inte finns på youtube. (Älskar den här låten)

http://open.spotify.com/track/3ciuFkktTcNVlZK3XjcdFF

Så, har någon en aning om vad det är för språk? Är det Zulu?
IZINGANE ZOMA (bandet) kommer från KwaZulu-Natal har jag för mig, en provins i Sydafrika. Det lär talas Zulu där, runt 80 % av befolkningen pratar det har jag för mig.

Någon som vet?
Jättetacksam för svar!
(Skulle även vara kul att veta vart man kan lära sig det här språket, förutom att resa dit.)
Citera
2011-06-24, 20:37
Medlem
swahili eller afrikaans tippar ja på
Citera
2011-06-24, 20:38
Medlem
HejAntons avatar
Albumetet hette ju The Best Of Traditional South African Music så det låter troligt att det är Zulu. Testa att googla någon text rad?
Citera
2011-06-24, 20:41
Medlem
Sainsburyss avatar
Ja inte är det afrikaans i alla fall, så då är det väl zulu, swahili eller något annat språk.
Citera
2011-06-24, 21:07
Medlem
serpentinen-s avatar
Det var varken afrikaans eller swahili.. Hittar inga lyrics heller bajs... Skulle så gärna vilja veta vad de sjunger om.
Citera
2011-06-24, 22:52
Medlem
Jag skulle tippa på att det är zulu, i och med att Izingane Zomba är en maskandi-artist.
Citera
2011-06-24, 22:55
Medlem
...och tydligen så betyder titeln, Isidina Sikamahlalela, "pesten". Men det här är helt osäkra källor. =)
Citera
2011-06-24, 23:50
Medlem
serpentinen-s avatar
Intressant
Men irriterande, på vissa ställen står det att de heter Izingane Zoma och på andra ställen Izingane Zomba... Hmm...
Tack i alla fall

Vart kan man lära sig detta härliga språk? Onlineversioner är lite... krångliga.
Någon som vet någon version där man kan höra ljuden och orden uttalas? Vissa ord känns helt omöjliga att uttala när man bara läser dem, vore kul att se ordet och samtidigt höra uttalet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in