• 6
  • 7
2011-06-26, 01:14
Medlem
charliecokess avatar
När du kommit en bit på vägen rekommenderar jag dig att spana in denna :

http://lolpics.se/pics/26688.png
Citera
2011-06-26, 02:41
Medlem
Paraphilias avatar
http://www.elgiganten.se/product/spe...-engelska-2-pc

Om du inte vill köpa det kan du nog ladda ner det.

Annars kan du ju kolla på Dora the Explorer på Nickelodeon, där lär du dig lite engelska.
Citera
2011-06-26, 03:32
Medlem
Kolla på tv!!!!
Låt bli att kolla på undertexterna när det är engelska filmer/serier.
Spela engelska spel.Kolla på Simpsons och sådant.
Med hjälp av tv:n lärde jag mig mycket,mer än i skolan.
I sjuan hade jag mer i ordförråd än man behövde för högsta betyg i gymnasiet.
Jag har inte heller engelska föräldrar eller något sådant.
Läs engelska barnböcker,det lär du dig också av.
Citera
2011-06-26, 12:37
Medlem
flexschemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1357
Jag ska börja på komvux till hösten, men jag vill gärna starta innan. Då tänkte jag att internet kunde vara bra, men det verkar dock inte som det.

Tack så mycket! Så du har också haft dålig lärare? Där ser man! Jag fick också en mycket dålig start, och sedan var det kört!

För mig låter det som att du missade första 2-3 månaderna med engelskan man hade i årskurs 4 och att du sedan inte alls förstått nånting av det språket genom hela livet, då du trots allt ska vara över 18 för att få regga dig här. Det låter ju helt absurt.... och med tanke på allt som visats på TV och om du spelat TV-spel borde du snappat upp något från det också. Jag tror helt enkelt inte på det.
Citera
2011-07-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliecokes
När du kommit en bit på vägen rekommenderar jag dig att spana in denna :

http://lolpics.se/pics/26688.png

Okej, tackar!
Citera
2011-07-02, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paraphilia
http://www.elgiganten.se/product/spe...-engelska-2-pc

Om du inte vill köpa det kan du nog ladda ner det.

Annars kan du ju kolla på Dora the Explorer på Nickelodeon, där lär du dig lite engelska.

Är det olagligt att lada ner?
Citera
2011-07-02, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flexschema
För mig låter det som att du missade första 2-3 månaderna med engelskan man hade i årskurs 4 och att du sedan inte alls förstått nånting av det språket genom hela livet, då du trots allt ska vara över 18 för att få regga dig här. Det låter ju helt absurt.... och med tanke på allt som visats på TV och om du spelat TV-spel borde du snappat upp något från det också. Jag tror helt enkelt inte på det.

Vad fan vet du om hur mycket jag har missat med engelskan?!! Det är idioter som dig som alltid ska förstöra trådar! Jag vill inte ha dina inlägg!

Till er andra: är tacksam för er hjälp!
Citera
2011-07-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeaddicted
Mm, det faktum att du undvikit engelska under större delen av ditt liv är lite av en gåta. Mitt tips är att söka på youtube, " Learn english" etc. ( lära sig engelska ). Där finns ganska många informativa videor. Samtidigt så ska du skaffa ett youtube-konto, nu ( när du känner dig redo ) kan du börja diskutera i kommentarsfältet. Din fantasi sätter gränserna men använd youtube, det behöver inte bara vara videor som går ut på att lära tittarna engelska.

Vad som helst där engelska talas! Finns många användare som regelbundet lägger upp videor. Du kommer utöka ditt vokabulär samt att du får en känsla för språket.

Behöver du tips på diverse aktiva youtube-användare är det bara att skicka ett PM eller så kan du fråga här i tråden så svarar jag !

Good luck !

Tack så mycket!
Citera
2011-07-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legolasse
Du kan ju låna/köpa någon bok för ungdomar på engelska, typ Harry Potter eller vad som nu matchar din nivå. Ha en ordbok tillgänglig (typ på nätet för snabbhet) och slå upp alla ord du inte förstår. Ett ganska bra sätt att utöka sitt ordförråd.

För grammatik är nog en lärobok bättre även om du nog snappar upp lite från läsandet.

Det ska jag göra!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in