Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-06-24, 10:22
Bannlyst
Jag försökte alldeles nyss söka på "cracked.com" för att se om det varit nåt snack om sidan på flashback, men jag det enda jag får upp är ungefär tusen trådar om olika crackade spel, program och skit. Varför tror sökmotorn att jag endast vill söka på den första delen i "cracked.com", istället för hela?

Fixa tack.
Citera
2011-06-24, 10:33
Medlem
ICanHass avatar
Nu kan jag vara helt ute och cykla, men jag tror att sökmotorn inte gillar punkter när man söker och därmed bryter av adressen där.
Citera
2011-06-24, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Nu kan jag vara helt ute och cykla, men jag tror att sökmotorn inte gillar punkter när man söker och därmed bryter av adressen där.

Misstänker också det, och det är ju det som är problemet. Som det ser ut nu är det omöjligt att hitta relevanta träffar om söker på t.ex cracked.com. Om man sätter sökorden inom citattecken ("cracked.com") borde man ju få upp trådar som handlar om ju hemsidan, men så är det ju inte.
Citera
2011-06-24, 11:15
Medlem
epost72s avatar
Om inte annat kan man ta Google till hjälp i det fallet länk
Citera
2011-06-25, 23:22
Medlem
xitunos avatar
Som epost72 sa: använd google och sök: site:flashback.org "cracked.com"

Google är väldigt snabba på att indexera: Testade nyss och de hittade inlägg som var mindre än 2 minuter gamla.
Citera
2011-06-26, 15:16
Medlem
epost72s avatar
Nackdelen med Google är att sökning görs även på signaturer, ibland kan det vara bra men om man vill ha träffar där det skrivits i inlägg så blir det till att sålla.

Nog skelle det vra bra att kunna använda lite mer klassiska metoder som citatsökning för att träffar på exakt formulering.

Likaså vore det trevligt om det fungerade med wildcards.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in