2011-06-24, 01:04
Medlem
mekanos avatar
Har skrivit här på FB många gånger när jag mått psykiskt dåligt och berättat om mig själv, orkar inte göra det igen, ska vara kortfattad. Ni får fråga om det är något ni undrar över om min livssituation.

När man inte vill annat än att dö, man vet att sitt problem som orsakar depressionen och ångesten aldrig kommer försvinna, men man är för feg för att begå självmord. Vad gör man?
Citera
2011-06-24, 01:09
Medlem
ThreeHeartss avatar
Det är bara att rida ut skiten.
Citera
2011-06-24, 01:11
Medlem
sätt dig ner, ta ett djupt andetag sedan ska du skriva ner allt som är bra på ett papper (Inte något dåligt) Finns det inget bra att skriva där så har du helt plötsligt ett mål "skaffa dig någon/något du gillar"
finns det bra saker där på så konsentrera dig på dom! + om du mår rikitiiigt dåligt så kan du pm`a mig så kan vi prata elr något
Citera
2011-06-24, 01:15
Medlem
Får man fråga vad problemet är som får dig att må så dåligt och hur du kan veta att det aldrig kommer försvinna?
Citera
2011-06-24, 01:37
Avslutad
Är man så trängd in i ett hörn så löser det sig av sig självt. Endera tar man då sitt liv eller så skapar livet andra vägar för en.
Men det är först när man verkligen nått dithän som något slags beslut kan tas. Fram tills dess så är det tufft.
Citera
2011-06-24, 02:11
Medlem
mekanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxsuger
sätt dig ner, ta ett djupt andetag sedan ska du skriva ner allt som är bra på ett papper (Inte något dåligt) Finns det inget bra att skriva där så har du helt plötsligt ett mål "skaffa dig någon/något du gillar"
finns det bra saker där på så konsentrera dig på dom! + om du mår rikitiiigt dåligt så kan du pm`a mig så kan vi prata elr något
Varför skulle jag må bättre av att skriva ner allt bra på papper? Definiera "bra saker".
Senast redigerad av mekano 2011-06-24 kl. 02:14.
Citera
2011-06-24, 02:43
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekano
Varför skulle jag må bättre av att skriva ner allt bra på papper? Definiera "bra saker".

Just för att du en produkt av ditt eget psyke. Och om du bara "medvetet" fokuserar på det goda och det vackra, så kommer du inte se det tråkiga och hemska. Det är lite som när folk får ass mycket pengar dem tappar hela sin mänskliget! haha..

Jag har mått något så fruktansvärt dåligt under stunder i mitt liv. Och det ända jag har lärt mig hjälper, är vad du själv vill. Jag skiter i allt som gör illa mig, jag tar till mig allt men låter det ej beröra mig. För jag vill vara den jag är oavsett andras åsikter, och då slutade jag må dåligt, just för jag inte kunde handskas med min egen plats i gruppen.

Jag tror du borde skriva en berättelse om vad som gör att du nu mår dåligt. Skriv ner allt realistiskt vad det är, inte abstrakta saker du greppar ur luften. Utan dem saker som faktiskt påverkat dig den senaste tiden. Skriv ner detta och se vad det faktiskt är som kan vara en rykande kula, om du då hittar är det ditt beslut att lämna den.

Det du hittar kan ju ärligt vara från allt till matvanor till din mors relation. Bara om du är lyhörig när du mår dåligt och varför kan du själv lösa detta.

mvh Ypp.

OffT: Detta är en bit av min egen livsfilosofi av hur jag handskas med saker ibland. Det har hjälpt mig komma över svåra trappatser. Så du lär nog finna något hära!
Citera
2011-06-24, 03:49
Medlem
Ree81s avatar
Vissa hittar mening i att hjälpa andra. Varför inte volontära lite på ett soppkök, ett sjukhus eller något liknande ställe?

Du får nöjet av att hjälpa andra, samt att du får se hur illa ställt andra kan ha det utan att nödvändigtvis vara självmordsbenägna.

Det enklaste som finns är att glömma hur bra man har det ställt.
Citera
2011-06-24, 04:33
Medlem
mekanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Vissa hittar mening i att hjälpa andra. Varför inte volontära lite på ett soppkök, ett sjukhus eller något liknande ställe?

Du får nöjet av att hjälpa andra, samt att du får se hur illa ställt andra kan ha det utan att nödvändigtvis vara självmordsbenägna.

Det enklaste som finns är att glömma hur bra man har det ställt.
Och det här "tänk på negrerna i afrika hur dåligt dem har det"-snacket. Jag är inte uppväxt i krig, jag kan inte tänka så.
Citera
2011-06-24, 10:55
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekano
Har skrivit här på FB många gånger när jag mått psykiskt dåligt och berättat om mig själv, orkar inte göra det igen, ska vara kortfattad. Ni får fråga om det är något ni undrar över om min livssituation.

När man inte vill annat än att dö, man vet att sitt problem som orsakar depressionen och ångesten aldrig kommer försvinna, men man är för feg för att begå självmord. Vad gör man?

Jag är i samma situation som dig. Och att jag skriver hurtigt nu beror mest på att jag är full. Men det är sanningen.

Bland miljoner spermier simmade DU snabbast. För att DU skulle kunna bli till, hängde på din pappas, farfars, farfarsfar och så vidare till 65 miljoner bakåt i tiden. Du är alltså en på 10000 miljarder, om man beräknar in antal runksessioner, samlag och vad inte. Därför ska du, som ThreeHearts sagt, rida ut skiten.

Tro mig, jag vet vad du går igenom. Och du behöver inte gilla det. God knows I dont. Men stanna bara kvar. Så har du gjort din plikt.

Kram
Citera
2011-06-25, 00:56
Medlem
mekanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jag är i samma situation som dig. Och att jag skriver hurtigt nu beror mest på att jag är full. Men det är sanningen.

Bland miljoner spermier simmade DU snabbast. För att DU skulle kunna bli till, hängde på din pappas, farfars, farfarsfar och så vidare till 65 miljoner bakåt i tiden. Du är alltså en på 10000 miljarder, om man beräknar in antal runksessioner, samlag och vad inte. Därför ska du, som ThreeHearts sagt, rida ut skiten.

Tro mig, jag vet vad du går igenom. Och du behöver inte gilla det. God knows I dont. Men stanna bara kvar. Så har du gjort din plikt.

Kram
Min plikt? Jag hade väl inte valmöjligheten att födas eller inte? Därför bör jag istället ha valmöjligheten att göra vad jag vill med mitt liv. Diggar bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in