Citat:
Ursprungligen postat av mekano
Varför skulle jag må bättre av att skriva ner allt bra på papper? Definiera "bra saker".
Just för att du en produkt av ditt eget psyke. Och om du bara "medvetet" fokuserar på det goda och det vackra, så kommer du inte se det tråkiga och hemska. Det är lite som när folk får ass mycket pengar

dem tappar hela sin mänskliget! haha..
Jag har mått något så fruktansvärt dåligt under stunder i mitt liv. Och det ända jag har lärt mig hjälper, är vad du själv vill. Jag skiter i allt som gör illa mig, jag tar till mig allt men låter det ej beröra mig. För jag vill vara den jag är oavsett andras åsikter, och då slutade jag må dåligt, just för jag inte kunde handskas med min egen plats i gruppen.
Jag tror du borde skriva en berättelse om vad som gör att du nu mår dåligt. Skriv ner allt realistiskt vad det är, inte abstrakta saker du greppar ur luften. Utan dem saker som faktiskt påverkat dig den senaste tiden. Skriv ner detta och se vad det faktiskt är som kan vara en rykande kula, om du då hittar är det ditt beslut att lämna den.
Det du hittar kan ju ärligt vara från allt till matvanor till din mors relation. Bara om du är lyhörig när du mår dåligt och varför kan du själv lösa detta.
mvh Ypp.
OffT: Detta är en bit av min egen livsfilosofi av hur jag handskas med saker ibland. Det har hjälpt mig komma över svåra trappatser. Så du lär nog finna något hära!