• 1
  • 2
2011-06-23, 21:54
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronen
är stesolid det som man oftast får mot eventuella kramper?

Man får inte Stesolid för "eventuella" kramper. Utan man får stesolid när man har ett krampanfall eller precis haft ett anfall. Jag kanske missuppfattar va du menar med "eventuella" men man får det inte i förebyggande syfte, då finns bättre läkemedel.
Citera
2011-06-23, 22:28
Medlem
wsbs avatar
Svårast: Opioider (dels plågsamt, men framför allt är beroendet så starkt psykiskt förankrat)

Farligast: Alkohol (ja, man kan dö av cold turkey på alkohol, but that's okey because it's a good taxed drug)
Citera
2011-06-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Man får inte Stesolid för "eventuella" kramper. Utan man får stesolid när man har ett krampanfall eller precis haft ett anfall. Jag kanske missuppfattar va du menar med "eventuella" men man får det inte i förebyggande syfte, då finns bättre läkemedel.

Jag var på avgiftning o det jag fick var stesolid o zoplikon.

För att jag inte skulle krampa sa dom. Men stesolid kan ju inte täcka allt? Jag fick ngt mjölkliknande tjockare vätska som skulle vara kramplösande med. Och alla som var där inne fick då stesolid.

För en som har ett heroinmissbruk så kan ju inte stesolid hjälpa så långt tänker jag...
Citera
2011-06-24, 00:33
Medlem
allså ja menar att jag fick stesolid morgon midda kväll typ.
Citera
2011-06-24, 00:37
Medlem
likeithards avatar
Amfetamin och centralstimulanter är ganska jobbiga, kroppen blir så svag! Man orkar knappt resa sig ur sängen på flera dagar...usch. Sen är motivationen, livslusten och humöret i botten.

Den avtändningen är helt klart både fysisk och psykisk.

Men generellt sett är nog opiater etc mest plågsamma att tända av från.
Citera
2011-06-24, 02:40
Medlem
Så länge man inte är beroende av några substanser skulle jag vilja säga metamfetamin efter ett skapligt race.
Ångesten och våndan när man ligger där timme efter timme, totalt utmattad och försöker:
1. Förklara för alla spöken i lägenheten och civilare utanför fönstret att de bara är en produkt av ens paranoia.
2. Trots ett brutalt illamående få i sig vätska och mat.
3. Lista ut om rösterna också är en produkt av paranoian eller om lägenheten är full med folk.
4. Somna men misslyckas eftersom man inte lyckas släppa tanken "jag vet att allt konstigt jag ser och hör inte är verkligt och således inte kan skada mig, men vet konstigheterna det?
osv.

Nog för att jag har mått sjukt dåligt av andra substanser, men det har mest varit ångest/PÅ.
Personligen tycker jag att det är lättare att hantera än tjackpsykoser.
(Det beror kanske på att jag ändå finner psykoserna underhållande och tenderar att förvärra dem tills jag varken vet ut eller in. )
Citera
2011-06-24, 03:35
Medlem
Angeliques avatar
Ikto för min del pga den ihållande fysiska smärtan och paranoian, tjo är en barnlek i jämförelse för det botar man lätt som en plätt genom att slänga i sig ännu mer ikto

Nu har jag inte upplevt någon svårare opiatavtändning och GHB ska visst inte heller vara en dans på rosor att gå av.
Senast redigerad av Angelique 2011-06-24 kl. 03:38.
Citera
2011-06-24, 19:26
Medlem
Endemisks avatar
Har bara genomgått en förhållandevis mild tramadolabstinens, men jag har fått för mig att tyngre bensodiazepiner i högre doser är det värsta som finns på alla plan, det är likt alkohol till och med potentiellt dödligt.

Opioider är givetvis plågsamma att sluta med efter ett längre missbruk, och återfall är troligen mycket vanliga då livet känns meningslöst utan Morfeus värmande bomullstäcke.
Citera
2011-06-25, 11:57
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronen
Vilken drog är svårast att tända av på?

Opiater är helt klart svårast att tända av ifrån sen är det ju olika hur kraftig avtändningen är men metadon är nog den jobbigaste eftersom den sitter i kroppen så länge så AT blir så jävla lång, men benso är också en av dom jobbigaste att sluta med eftersom AT sitter i så länge där med.
Citera
2011-06-25, 12:48
Medlem
Adks avatar
Rent spontant skulle jag nog också gissa på opiater. Däremot tror jag inte det finns något enkelt svar utan jag tror det är mycket individuellt. Syftar man endast på själva AT:n, dvs då gifterna lämnar kroppen så kanske opiater är värst.

Ser man däremot till den psykologiska biten och risken för återfall etc så beror det nog mycket på vilken drog man föredrar. Alltså om en person t ex tycker att tjack eller kanske alkohol är det bästa i hela världen så är det kanske svårare för honom/henne att sluta med just detta än något annat.

Nämnda person i exemplet kanske inte ens gillar effekterna av opiater (låter konstigt men förekommer faktiskt) och har därför lättare att lägga dessa på hyllan även efter ett ganska frekvent bruk.
Citera
2011-06-25, 13:05
Medlem
SMD FBs avatar
Beror på individ till individ. Tycker man långa jämna avtändningar är lättare än korta och intensiva.
Den intensivaste jag varit med om var AT på fentanyl men som tur är den kort. Tror aldrig att någon skulle klara av den abstinensen så länge som metadon håller på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in