2011-06-23, 19:46
Medlem
TwentyPastFours avatar
Snubblade över det här klippet på youtube: Congressman Says Drug War Kills Good Cops
En ledamot i den amerikanska kongressen tar upp några av de negativa effekterna som är följden av att droganvändning är kriminaliserat, bl.a. att poliser skadas och dödas i konflikter med de kriminella som säljer droger, att rättsväsendet slösar en otrolig mängd resurser på att lagföra människor för innehav av cannabis, osv.

Klippet är upplagt av organisationen Law Enforcement Against Prohibition som har en youtube-kanal här: http://www.youtube.com/user/CopsSayLegalizeDrugs

När får vi en liknande organisation i sverige? Det måste ju finnas svenska poliser som inser det galna i att springa runt och haffa brukare?
Citera
2011-06-23, 20:55
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Har väldigt svårt att se att vi i Sverige skulle få en liknande organisation som L.E.A.P. , som för övrigt enligt mig är en av de absolut tyngsta förespråkarna för att avsluta kriget mot droger, och dom gör ett mycket bra jobb.
Det är väldigt svårt för motståndarsidan att vifta bort deras argument OCH deras erfarenheter eftersom dom alla är antingen fd poliser och andra tjänstemän inom rättsväsendet eller till och med i vissa fall, aktivt tjänstgörande såna.

I Sverige tror jag att även om en del av poliserna och andra inom rättsväsendet helt och fullt håller med sina Amerikanska kollegor så vågar dom inte säga sin åsikt tyvär.
Jag tror att även om vi har en åsiktsfrihet i Sverige så kommer an polis som anser att narkotika borde legaliseras att ses som en olämplig polis och behandlas därefter.

Men men, jag har lärt mig att aldrig säga aldrig så det är möjligt att vi i framtiden kommer att få en liknande organisation även i Sverige.
Citera
2011-06-23, 20:59
Medlem
NoHopes avatar
Den svenska regeringen vill liksom inte ens varna befolkningen om att det finns kokain som har riktigt smutsiga saker i sig, för i Sverige finns det inga missbrukare/brukare.
Citera
2011-07-01, 13:57
Medlem
Tills vi får en svensk version av LEAP så får vi nöja oss med snpf
Citera
2011-07-01, 14:49
Medlem
Primat91s avatar
Poliser brukar inte vara personer som t.ex. vill "få bort slöddret från gatan" eller liknande. Dem gillar spänningen och blir efter ett tag beroende av adrenalinet av att haffa någon. Drogbrukare i allmänhet är extra kul för dem brukar vara enkla att plocka och vissa brukar ge dem chansen att fly, bara för att få nöjet att jaga dem. Sverige är ju inte så extremt med droger som t.ex. USA och det är sällan poliser blir skjutna. Skulle vara i typ kokain/heroinsammanhang då, och då brukar säpo eller liknande vara inblandat.

Sen finns det rasistiska poliser också och hade drogkriminaliseringen försvunnit så kan man ju inte trakassera dem längre... Lägg till på det att man blir totalt hjärntvättad under polisutbildningen med moraliska åsikter och falsk drogfakta, så de tror ju iofs att de gör något gott. Bara kännetecken får dem rätt.

Nä polisen knappt längre finns inte för att skydda oss... Det dem gör bra är att haffa mördare, men det är nog det enda om du frågar mig.
Senast redigerad av Primat91 2011-07-01 kl. 14:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in