Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-23, 16:21
Medlem
Hallå FB!

Det är så att min bror brukar låna min dator utan att fråga och han ställer aldrig tillbaka den utan det blir mitt jobb...

Jag är nu trött på det och vill försöka låsa min dator så att han inte kan komma in i den!

"Sätt bara lösenord på den." Tyvärr funkar inte det. Han kan en del om datorer så han kommer förbi det, även när jag använder lösenord som är helt random.

Läste om en sak som kallas för predator som är som en fysisk nyckel som man måste ha i för att ha tillgång till datorn, problemet med den är att man måste ha den i hela tiden annars låser man datorn när man tar ut den, hade man kunnat ha något liknande fast som man bara behöver ha i när man ska logga in så hade det varit bra Varför? För jag har så få USB portar så jag har inte plats att ha en i hela tiden :<
2011-06-23, 16:23
Medlem
merlin2s avatar
kryptera hela datorn med truecrypt, sätt ett lösen på minst 12 tecken.
får se om han kommer förbi det
2011-06-23, 16:24
Medlem
om du tar något helt random som FHDSK3¤&%"#J434bhdf så kan han knappast komma förbi lösenordet eller? Vore det inte enklare att lära sig sig typ ett sjusiffrig kod istället.
2011-06-23, 16:25
Medlem
Hur fungerar truecrypt då? Tyvärr är inte jag lika bra på datorer som han

Ska även fixa ett lösenord med minst 12 tecken
2011-06-23, 16:34
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoJonas
"Sätt bara lösenord på den." Tyvärr funkar inte det. Han kan en del om datorer så han kommer förbi det, även när jag använder lösenord som är helt random.
Öppna CMD, skriv net user
Sätt sen lösenord på Administratör kontot. Då kommer han inte förbi med felsäkert läge.

Ha så kul
2011-06-23, 16:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
TS ställer sin fråga i fel forumsdel. Sök annars på forumet då dessa frågor har varit uppe flertal ggr. Dessutom så ligger det befintliga trådar, bl.a Truecrypt under IT-säkerhet.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in