• 2
  • 3
2004-10-28, 06:17
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Han får hoppas att fabriken inte har testare som på ett alldeles för autentiskt sätt testat toaletterna innan de skeppas iväg.
Bara i Jackass, Padme, bara i Jackass! Hoppas jag iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av La Chasse
Hahah! Pedagogisk och lärorik länk! Jag gillar den! Usch, känner mig fasligt förkovrad i avföringsprocessen nu!
Jo, visst är den. Det är förövrigt en mycket intressant och lärorik webbplats. Tycker jag iaf! Dom har en lite tyngre förklaring av reningssprocessen också, men jag tänkte att det räckte med barnversionen för FBs användare.

Reningssprocessen (den tunga versionen )
http://www.gryaab.se/default.asp?lid=13
Citera
2004-10-28, 18:42
Medlem
La Chasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Dom har en lite tyngre förklaring av reningssprocessen också, men jag tänkte att det räckte med barnversionen för FBs användare.

Reningssprocessen (den tunga versionen )
http://www.gryaab.se/default.asp?lid=13

Hahah! Ja, barnversionen duger gott här. Men jag ska slipa geniknölarna och försöka med den tunga versionen nu.
Citera
2004-10-31, 11:15
Medlem
sceptics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Han får hoppas att fabriken inte har testare som på ett alldeles för autentiskt sätt testat toaletterna innan de skeppas iväg.

Vill minnas ett program på SVT om två designrar (designers?) som designade allt från kundvagnar till bilar och centrallås till hemmet (jävligt smart idé, alla dörrar och fönster kopplade till samma lilla dosa). Ett avsnitt handlade om att designa en toalett som skulle funka att pissa stående i och samtidigt vara bekväm att sitta och klämma på (folk har tydligen svårt att pissa stående utan att skvätta ner) . Givetvis åkte de till Japan för att studera toaletternas Rolls-Royce, bland annat belagda med nåt antibakteriellt non-stick material så att toaletten i princip blev självrengörande. Hur som helst; ett steg i utvecklingen av en ny toalett i den japanska fabriken var att simulera ett normalt skitförfarande genom att knåda ihop simulerade korvar av något material som rheologiskt påminnde om just bajs. En kille satt och knådade ihop 4-5 korvar (typ som att rulla järpar) och la i en toalett och spolade. Man kan uppenbarligen inte vara för noggrann i Japan...
Citera
2004-11-01, 21:10
Medlem
nollnittons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Tycker ni det är ok att springa med husgeråd på toaletten?
Vad tycker ni?
Nej, äckligt ju!

Jag blir förbannad och äcklad om nån tar med sig dagstidningen på toaletten hemma hos mig!
Hur fräscht är det om nån har haft med sig tidningen på toan, sen slänger den på frukostbordet, sen tar nån annan familjemedlem tidningen och sitter och bläddrar i den samtidigt som frukosten ätes?

På toa gör man toalettbestyren, läser dagstidningar gör man fan inte på toa!

För att slippa att mina vänner hittar på såna otyg hemma hos mig så har jag lagt in en bunt serietidningar på toaletten.
Citera
2004-11-01, 21:12
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollnitton
Nej, äckligt ju!

Jag blir förbannad och äcklad om nån tar med sig dagstidningen på toaletten hemma hos mig!
Hur fräscht är det om nån har haft med sig tidningen på toan, sen slänger den på frukostbordet, sen tar nån annan familjemedlem tidningen och sitter och bläddrar i den samtidigt som frukosten ätes?

På toa gör man toalettbestyren, läser dagstidningar gör man fan inte på toa!

För att slippa att mina vänner hittar på såna otyg hemma hos mig så har jag lagt in en bunt serietidningar på toaletten.

Hehe, jag är lika petig även där!

Vad gäller mina polare så brukar jag vägra dom att göra tarmtömning på min toalett.
Citera
2004-11-01, 21:27
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Hehe, jag är lika petig även där!

Vad gäller mina polare så brukar jag vägra dom att göra tarmtömning på min toalett.

Det var fan vad du har nojjor.
Själv så håller jag diverse litteratur på muggen, räknar nämligen med att folk lägger ifrån sig det läsbara innan dom torkar sig.
Därefter tvättar dom händerna och vad är det som har hamnat i litteraturen?
Doften kanske, men den brukar avklingar så småning om.

Om en stackare råkar att bli skitnödig hemma hos dig och du hindrar denne från att uppsöka toaletten, då tycker jag att din belöning borde vara en diarréhög på parkettgolvet.
Citera
2004-11-01, 21:29
Medlem
nollnittons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Hehe, samma här! samt att dom uppehåller sig i min säng
Citera
2004-11-01, 21:34
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Hehe, samma här! samt att dom uppehåller sig i min säng

Du skulle själv aldrig våga använda en toalett som någon annan nyttjat, antar jag?
Misstänker att du inte gjort lumpen eller varit ute på någon längre kryssning.
Citera
2004-11-01, 21:59
Medlem
nollnittons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du skulle själv aldrig våga använda en toalett som någon annan nyttjat, antar jag?
Misstänker att du inte gjort lumpen eller varit ute på någon längre kryssning.
Jodå, jag är berest, så det behöver dig inte oroa dig för.
Toalettreglerna gäller bara 2 vänner, som inte har samma fria tillgång till saker och ting i min lägenhet som andra vänner pga tidigare misskötsel i min lägenhet.

Sängreglerna gäller dock dom flesta.
Citera
2004-11-01, 22:20
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Jodå, jag är berest, så det behöver dig inte oroa dig för.
Toalettreglerna gäller bara 2 vänner, som inte har samma fria tillgång till saker och ting i min lägenhet som andra vänner pga tidigare misskötsel i min lägenhet.

Sängreglerna gäller dock dom flesta.

Visst kan man undanta personer från att nytta toan pga. misskötsel.
Själv skulle jag aldrig släppa in ett svin i lägenheten överhuvudtaget.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in